Search
Close this search box.

آمار مهاجرت به کانادا در سال 2024 به رکورد آماری سال گذشته رسید

کانادا

آمار مهاجرت به کانادا در ماه ژوئن سال جاری دچار رکورد شده بود. با این حال، داده‌های اداره مهاجرت کانادا (IRCC) حاکی از بازگشت سطح مهاجرت در ماه جولای به سطح مطلوب است؛ و این افزایش باعث شده آمار مهاجرانی که در هفت ماه اول سال اقامت دائم کانادا (PR) دریافت کردند به همان آمار و ارقامی برسد که در سال گذشته شاهد بودیم.

با وجود کاهش ۴.۹ درصدی آمار افرادی که در ماه ژوئن اقامت دائم دریافت کرده بودند، ۴۷٬۷۷۰ مهاجر جدید در ماه جولای به PR رسیدند و آمار مهاجرت شاهد افزایش ۶.۹ درصدی بود.

همین اتفاق باعث شد تعداد کل مهاجرانی که در هفت ماه ابتدایی سال اقامت دریافت کرده بودند به ۳۰۳٬۶۴۰ نفر برسد؛ آماری که اختلاف ناچیزی با تعداد همین دسته از مهاجران در سال ۲۰۲۳ (معادل ۳۰۴٬۱۲۵ نفر) دارد.

با وجود کاهش سرعتِ نرخ مهاجرت به کانادا در نیمه دوم سال گذشته، در مجموع ۴۷۱٬۸۱۵ مهاجر در آن سال PR دریافت کردند که رکورد مهاجرت به کانادا را شکست.

اکنون با توجه به آمار و ارقامی که در هفت ماه ابتدایی سال می‌بینیم، بعید نیست که امسال سطح مهاجرت در کانادا رکورد سال گذشته را به میزان ۱۰.۳ درصد بشکند و ۵۲۰٬۵۳۶ مهاجر جدید موفق به دریافت اقامت دائم شوند.

البته این پیش‌بینی حدودا ۷.۳ درصد بیشتر از تعدادی‌ست که دولت کانادا برای امسال در نظر گرفته بود؛ یعنی صدور اقامت دائم برای ۴۸۵٬۰۰۰ مهاجر. این آمار حتی از تارگت مهاجرتی سال آینده که معادل ۵۰۰٬۰۰۰ نفر می‌باشد نیز بالاتر است!

آمار مهاجرت به انتاریو، پرطرفدارترین مقصد مهاجران به کانادا

انتاریو، پرجمیعت‌ترین استان کانادا، پرطرفدارترین مقصد مهاجران جدید در هفت ماه ابتدای امسال به شمار رفته و ۱۲۶٬۱۸۵ نفر از کسانی که PR دریافت کرده‌اند، این استان را برای زندگی انتخاب نمودند. این یعنی استان مرکزی کانادا پذیرای حدودا ۴۱.۶ درصد از تمام مهاجرانی بود که تا ماه جولای امسال موفق به کسب اقامت دائم کانادا شده بودند.

در این بازه زمانی، نزدیک به ۵۲.۲ درصد از اقامت‌های دائم صادرشده برای مهاجرانی بود که از طریق برنامه‌های اقتصادی به انتاریو مهاجرت کرده بودند؛ این برنامه‌ها عباتند از 

برنامه استانی انتاریو (OINP)، برنامه‌ آزمایشی کشاورزی-صنایع غذایی (AFIP)، تجربه کانادایی (CEC) برنامه مهاجرت پرستاران، برنامه آزمایشی مناطق روستایی و شمالی (RNIP)، برنامه‌های اسکیل تریدز فدرال (FST) و اسکیل ورکر فدرال (FSW)، ویزای استارتاپ (SUV)، ویزای خوداشتغالی (SEP) و مسیر تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم (TR to PR).

این برنامه‌ها به ۶۶٬۲۴۰ مهاجر کمک کرده تا اقامت دائم دریافت کنند و در بازه هفت ماهه ابتدایی سال زندگی جدید خود را در انتاریو شروع کنند.

آمار کلی مهاجرت به کانادا تا جولای ۲۰۲۴، به تفکیک استان‌ها

آمار مهاجرانی که در هفت ماه ابتدایی سال جاری موفق به دریافت اقامت دائم شده‌اند به تفکیک استان‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌کنید: 

استان یا منطقه تعداد دریافت‌کنندگان اقامت دائم کانادا
نیوفاندلند و لابرادور ۳٬۶۹۰
جزیره پرینس ادوارد ۲٬۹۰۵
نووا اسکوشیا ۹٬۶۹۰
نیوبرانزویک ۱۰٬۴۵۵
کبک ۳۶٬۹۱۵
مانیتوبا ۱۶٬۱۹۰
ساسکاچوان ۱۵٬۵۱۵
آلبرتا ۴۰٬۶۳۵
بریتیش کلمبیا ۴۰٬۵۱۰
انتاریو ۱۲۶٬۱۸۵
یوکان ۶۵۰
مناطق شمال‌غربی ۲۵۵
نوناووت ۳۰

در ماه جولای، جزیره پرینس ادوارد که از استان‌های منطقه آتلانتیک در کانادا به شمار می‌رود، شاهد بیشترین افزایش ماهیانه در نرخ مهاجرت بود (۳۵ درصد). در رتبه‌‎های بعدی، استان‌های نیوفاندلند و لابرادور و نوا اسکوشیا قرار دارند که نرخ مهاجرت در همان ماه در این استان‌ها به ترتیب ۱۹.۶ و ۱۳.۹ درصد افزایش پیدا کرده بودند.
البته این افزایش در مورد تمام استان‌های منطقه آتلانتیک صدق نمی‌کند؛ نرخ مهاجرت در نیوبرانزویک در ماه جولای و نسبت به ماهِ پیش از آن، ۱.۳ درصد کاهش یافته بود.

افزایش نرخ مهاجرت در ماه جولای سال جاری در استان‌های کبک، انتاریو، مانیتوبا، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا به ترتیب معادل ۹.۴، ۷.۸، ۵.۷، ۲.۵ و ۱۶.۵ درصد بود.

در میان مناطق مختلف کانادا نیز یوکان شاهد افزایش ۵۳.۳ درصدی در نرخ مهاجرت ماهانه در جولای بود؛ و این در حالی‌ست که تعداد افرادی که موفق شده بودند در مناطق شمال غرب به اقامت دائم کانادا برسند، در همان ماه ۶۳.۳ درصد کاهش پیدا کرده بود.

آمار مهاجرت به کانادا از ژانویه تا جولای ۲۰۲۴ را می‌توانید در نمودار زیر به تفکیک استان‌ها مشاهده کنید:

تعداد نومهاجران کانادا در هفته ماه ابتدایی سال به تفکیک استان

با توجه به این آمار و ارقام، می‌توان به این نتیجه رسید که در بازه هفت ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴، تعداد مهاجران جدیدی که در ۱۰ استان کانادا موفق به دریافت اقامت دائم شده‌اند دقیقا به سطحی رسیده که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته شاهد آن بودیم.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها