ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

وزیر کار کانادا اصلاحات جدید در برنامه نیروی کار موقت خارجی را اعلام کرد

اصلاحات برنامه نیروی کار موقت خارجی

در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای یکپارچگی برنامه نیروی‌کار موقت خارجی (TFWP) صورت گرفته است؛ و در تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۴، دولت کانادا تعهد خود مبنی بر انجام بازبینی‌های لازم طی یک دوره ۹۰ روزه را اعلام کرد. هدف از این بازبینی، تضمینِ برطرف شدن نیازهای بازار کار این کشور و پشتیبانی از نیروی‌کار خارجی و مراقبت از آنان در برابر کلاهبرداری و سوءاستفاده عنوان شده است.

در همین راستا، رندی باسنوا، وزیر کار، توسعه نیروی‌کار و زبان‌های رسمی کانادا، روز گذشته اصلاحات مورد نظرِ دولت برای یکی از مسیرهای برنامه TFW را اعلام کرد.

چه تغییراتی در برنامه TFW ایجاد خواهد شد؟

برای درک بهتر این تغییرات، لازم است بدانیم که در مسیر نیروی کار موقت خارجی با دستمزد بالا، تاکنون دستمزد بالا بر اساس میانگین استانی یا منطقه‌ای تعیین شده است. دستمزدی که کمتر از این میانگین باشد، ذیل مسیر نیروی کار موقت با دستمزد پایین قرار می‌گیرد که محدودیت‌های بیشتری دارد.

از ۸ نوامبر ۲۰۲۴، دستمزد ساعتی اولیه برای کارکنان مسیر دستمزد بالا، ۲۰ درصد بیشتر از میانگین استانی خواهد بود. این تغییر حاکی از افزایش آستانه موجود به میزانِ ۵ تا ۸ دلار در ساعت، بسته به استان یا منطقه محل کار است. این باعث می‌شود مشاغل بیشتری تحت قوانین سخت‌گیرانه‌تر مسیر دستمزد پایین قرار گیرند، که شامل الزامات بیشتری برای کارفرما است؛ از جمله الزام کارفرما نسبت به تامین مسکن و حمل‌ونقل برای کارکنان خود و استخدام افرادی که در خاک کانادا هستند.

هدف دیگر از این اصلاحات، اولویت بخشیدن به استخدام کانادایی‌هاست؛ و این متناسب با هدف برنامه TFW مبنی بر پشتیبانی از اقتصاد کانادا و کارکنان کانادایی است. آقای باسنوا در اجلاس نیروی کار قرن بیست‌و‌یکم (21st Century Workforce Summit) در تاریخ ۱۷ اکتبر به این نکته اشاره کرد که کارفرمایان کانادایی از مجموعه دست‌نخورده‌ای از استعدادها در کانادا برخوردارند؛ مجموعه متشکل از جوانانی که نرخ بیکاری میان‌ آن‌ها، دوبرابرِ نرخ متوسط بیکاری سالانه است. همین شرایط برای سایر گروه‌های جمعیتی که به حاشیه رانده شده‌اند نیز وجود دارد؛ مثل افراد بومی، زنان و معلولان.

آقای باسنوا همچنین اعلام کرد که از تاریخ ۲۸ اکتبر، یعنی کمتر از یک هفته از زمان انتشار این خبر، کارفرمایان دیگر نخواهند توانست برای اثبات مشروعیت و قانونی بودنِ کسب‌وکار خود از نامه‌های اتستیشن یا تصدیق (attestations) حسابداران یا وکلای حرفه‌ای استفاده کنند. او در ادامه اظهار داشت که در برنامه TFW، اشتراک گذاریِ اطلاعات موجود با استان‌ها و مناطق کانادا و همچنین کارفرمایان ثبت‌شده گسترش خواهند یافت تا فرایند ارائه داده‌های لازم نیز تقویت شود. 

این اقدامات تضمین‌کننده این است که فقط آفرهای شغلی واقعی و قانونی مورد تایید قرار بگیرند، از سوءاستفاده از این برنامه مهاجرتی جلوگیری شود و نیروی‌کار بیش از پیش تحت حمایت قرار بگیرند.

چرا دولت کانادا این تغییرات را در دستور کار قرار داده است؟

بیشتر کارفرمایان کانادایی به شکلی صحیح از برنامه نیروی‌کار موقت خارجی استفاده می‌کنند؛ با این حال، دولت کانادا به دنبال این‌ است که نظارت دقیقی بر موارد کلاهبرداری و سوءاستفاده و همین‌طور تغییرات قابل‌توجه در شرایط بازار کارِ این کشور داشته باشد. به این ترتیب، شاید در صورت نیاز تغییرات دیگری هم اعلام شود تا دولت تضمین کند که فقط کارفرمایانِ سازگار با قوانین که نیاز واقعی به نیروی‌کار دارند، بتوانند به برنامه TFW دسترسی داشته باشند.

در همین رابطه، آقای باسنوا گفته: «این تغییر در برنامه نیروی‌کار موقت خارجی، تعهد ما به پشتیبانی و مراقبت از نیروی‌کار خارجی را تقویت خواهد کرد و در عین حال، کارکنان کانادایی که آماده پیوستن به نیروی‌کار کشور هستند را در اولویت قرار خواهد داد. ما با بالا بردن آستانه مرتبط با موقعیت‌های شغلی با دستمزد بالا، در واقع از افزایش دستمزد برای کانادایی‌ها حمایت می‌کنیم.»

جزئیات و خلاصه تغییرات جدید در برنامه TFW

مسیر مشاغل با دستمزد پایین مرتبط با مشاغلی‌ست که دستمزد آن‌ها پایین‌تر از دستمزد متوسط ساعتی استان یا منطقه به اضافه ۲۰ درصد است؛ nv این مسیر:

  • کارفرمایان ملزم به پشتیبانی از کارکنان خود در مواردی همچون سفر بازگشت به کشور خود و تضمین یا فراهم کردن مسکن برای آن‌ها هستند؛
  • کارفرمایان باید برای استخدام نیروی‌کار از حداقل دو روش اضافی استفاده کنند که مطابق با شغل مورد نظر باشد (یعنی گروه هدف کارفرما افرادی باشند که تحصلات مناسب داشته، از سابقه حرفه‌ای برخوردارند و یا سطح مهارتی داشته باشند که مورد نیازِ شغل موردنظر باشد)؛
  • کارفرمایان در هر یک از محل‌های کسب‌وکار خود تنها می‌توانند به میزان ۱۰ درصد از نیروی‌کار خود، نیروی‌کار موقت خارجی استخدام کنند (و تا میزان ۲۰ درصد برای بخش‌های پرتقاضا)؛
  • درخواست‌ برای LMIA برای موقعیت‌های شغلی در مناطق شهریِ سرشماری‌شده (CMA) با نرخ بیکاری ۶ درصد یا بالاتر، تایید نخواهد شد.

مسیر مشاغل با دستمزد بالا مرتبط با مشاغلی‌ست که دستمزد آن‌ها بالاتر از دستمزد متوسط ساعتی استان یا منطقه به اضافه ۲۰ درصد است. در این مسیر:

  • محدودیتی بر تعداد افرادی که کارفرما می‎تواند استخدام کند، وجود ندارد؛
  • نرخ بیکاری مناطق شهریِ سرشماری‌شده تاثیری بر بررسی درخواست LMIA و تایید آن نخواهد داشت.
  • دولت کانادا درخواست‌های LMIA در مسیر مشاغل با دستمزد پایین در مناطق شهری سرشماری‌شده با نرخ بیکاری ۶ درصد یا بالاتر را تایید نخواهد کرد (به جز مشاغلی که در بخش‌های پرتقاضا هستند)؛
  • کارفرمایان تنها می‌توانند به میزان ۱۰ درصد از نیروی‌کار خود، نیروی‌کار موقت خارجی استخدام کنند (به جز چند مورد استثنا در بخش‌های پرتقاضا).
  • در سپتامبر ۲۰۲۴، نرخ بیکاری جوانان معادل ۱۳.۵ درصد اعلام شد که بیش از دو برابر نرخ متوسط بیکاری در کشور، یعنی ۶.۵ درصد بود؛
  • بالاترین نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۳ (۷.۷ درصد) متعلق به مردم بومی کانادا در تمامی سطوح تحصیلی بود (بیش از نرخ بیکاری جمعیت غیربومی در گروه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال که معادل ۴.۵ درصد بود)؛
  • در سال ۲۰۲۲، نرخ اشتغال معلولان در گروه سنی ۱۶ تا ۶۴ سال (۶۵.۱ درصد) به میزان ۱۵ درصد پایین‌تر از نرخ افرادی بود که معلولیت نداشتند (۸۰.۱ درصد).

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها