Search
Close this search box.

در سال 2024، کانادا پذیرای حدود نیم میلیون مهاجر خواهد بود

پیشبینی افزایش جمعیت کانادا

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده که دولت این کشور در نظر دارد تا در سال جاری، پذیرای ۴۹۰ هزار مهاجر جدید باشد. طبق برنامه‌ریزی دولت کانادا، قرار است در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ هم هرساله پانصدهزار نفر اقامت دائم کانادا (PR) را دریافت کنند.

بنابر آخرین آمار اداره مهاجرت، روند مهاجرت به کانادا در ماه آوریل امسال با افزایش ۲۲ درصدی در قیاس با روندِ کم‌شتابِ مهاجرت در ماه گذشته (مارس)، جانی تازه گرفته و ۴۲,۵۴۵ مهاجر اقامت دائم دریافت کرده‌اند.

پیش‌بینی‌ها از ادامه‌ی روند پذیرش مهاجران، حاکی از ثبت رکورد ۴۹۲,۷۹۵ نفری تا پایان امسال است. تحقق این پیش‌بینی به دولت کانادا کمک می‌کند که به اهدافش در برنامه مهاجرتی ۲۰۲۴-۲۰۲۶ برسد.

دولت کانادا چه برنامه‌ای برای پذیرش مهاجر در سال‌های آتی دارد؟

پذیرش این تعداد از مهاجران به دولت کانادا اجازه می‌دهد تا در جایگاهی فراتر از هدف‌گذاری‌اش تحت برنامه سطوح مهاجرت ۲۰۲۴-۲۰۲۶ بایستد.
کانادا اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اعطای اقامت دائم به ۴۸۵ هزار مهاجر تازه‌وارد در سال جاری است.

همان‌طور که گفته شد، کانادا قرار است طی سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶، هرساله برای ۵۰۰ هزار نفر اقامت دائم صادر کند؛ این یعنی در یک بازه‌ی سه ساله (۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶)، یک میلیون و ۴۸۵ هزار متقاضی از طریق برنامه‌های مهاجرتی به جمعیت کانادا خواهند پیوست و در نهایت به اقامت دائم این کشور خواهند رسید.

رشد اقتصادی، اولویت اصلیِ این برنامه به شمار می‌رود. به‌علاوه، کانادا قصد دارد با حمایت از تشکیل خانواده، بحران‌های انسانیِ سال‌های اخیر را حل نموده و رشد سریع جمعیت این کشور را از طریق پذیرش مهاجران محقق کند.

محبوب‌ترین استان کانادا برای مهاجران کجاست؟

انتاریو پرجمعیت‌ترین استان کاناداست و در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، ۷۰ هزار و دویست و پنجاه مهاجر تازه‌وارد، این استان را برای سکونت انتخاب کرده‌اند.

تقریباً ۴۳ درصد از مهاجران تازه‌وارد که با ویزای اقامت دائم به کانادا می‌آیند، استان انتاریو را برای زندگی انتخاب کرده‌اند.

مهاجرانی که انتاریو را انتخاب کرده‌اند، با چه برنامه‌‌ مهاجرتی به کانادا آمده‌اند؟

در چهارماهه ابتدایی امسال، ۱۷ هزار نفر از طریق دریافت ویزای اسپانسرشیپ خانوادگی و همچنین ۱۲ هزار و چهارصد نفر از طریق برنامه‌های حمایتی و پناهندگی به کانادا آمده‌اند و در استان اونتاریو ساکن شده‌اند.
علاوه‌ بر این، ۵۵ درصد از مهاجران تازه‌واردی که در بازه چهارماهه نخست امسال در انتاریو ساکن شده‌‌اند، از طریق برنامه‌های مهاجرتی زیر اقدام کرده‌اند:

این برنامه‌های مهاجرتی به ۳۸ هزار و ۲۳۰ مهاجر تازه‌وارد کمک کرده که اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و در استان انتاریو ساکن شوند.

به جز انتاریو، مهاجران تازه‌وارد چه استان‌هایی را برای سکونت انتخاب کرده‌اند؟

در ادامه، استان‌های دیگری که توسط مهاجران برای سکونت انتخاب شده‌اند آورده شده است. در این میان، استان نوناووت که یکی از دورافتاده‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین مناطق جهان به شمار می‌رود، انتخابِ تنها ۲۰ نفر از مهاجران تازه‌وارد به کانادا برای زندگی بوده است.

نام استان تعداد مهاجران
نیوفاوندلند و لابرادور ۱,۹۲۰
جزیره‌ پرینس ادوارد ۱,۸۳۰
نووا اسکوشا ۵,۵۴۵
نیوبرانزویک ۵,۵۷۵
کبک ۱۸,۴۰۰
منیتوبا ۸,۰۵۵
ساسکاچوان ۷,۹۱۰
آلبرتا ۲۱,۰۷۰
بریتیش کلمبیا ۲۳,۱۵۵
یوکان ۳۷۰
مناطق شمال‌غربی ۱۵۰
نوناووت ۲۰

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها