ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

تغییرات جدید در ویزاهای انتقال درون‌شرکتی کانادا (ICT)

اعلام تغییرات جدید در ویزاهای انتقال درون‌شرکتی

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اخیرا دستورالعمل‌های مربوط به انتقال درون‌شرکتی (Intra-Company Transfer یا ICT) را به‌روزرسانی کرده؛ این تغییرات در قالب یک گزارش در تاریخ ۳ اکتبر منتشر شد.

این تغییرات باعث دشوارتر شدنِ دریافت مجوز کار توسط کارفرمایان برای کارکنان خود تحت برنامه جابجایی بین‌المللی (International Mobility Program) خواهد شد.

بر اساس تغییرات اعلام‌شده، اولا شرکت کارفرمایان باید شرکتی چندملیتی باشد و ثانیا کارمندان هم باید دارای مهارت‌های تخصصیِ موقعیت شغلی خود باشند.

مروری بر شاخص‌ترین تغییرات در برنامه انتقال درون‌شرکتی

  • اثبات چندملیتی بودن شرکت: شرکت‌ها باید به‌وضوح ثابت کنند که شعبه‌شان در کانادا بخشی از یک شرکت چندملیتی است.
  • مهارت‌های تخصصی کارکنان: متقاضیان باید دانش تخصصی یا مدیریتی قابل‌توجهی داشته باشند و آن را اثبات کنند.
  • محدودیت تعداد انتقال‌ها: این برنامه به‌گونه‌ای تغییر یافته که از استفاده گسترده شرکت‌ها برای انتقال کارکنان به کانادا جلوگیری شود.
  • کاهش تعداد اقامت‌های موقت: هدف این تغییرات کاهش تعداد اقامت‌های موقت طی سه سال آینده است.

برنامه جابجایی بین‌المللی (IMP) چیست؟

برنامه جابجایی بین‌المللی (IMP) به کارفرمایان این امکان را می‌دهد که از انتقال درون‌شرکتی (ICT) استفاده کنند تا برای مهاجران خارجی، بدون نیاز به تأییدیه ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا یا LMIA، مجوز کار دریافت کنند.

تاییدیه LMIA ثابت می‌کند استخدام یک مهاجر غیرکانادایی تاثیر خنثی یا مثبتی بر بازار کار کانادا خواهد گذاشت. دریافت مجوز کار بر پایه LMIA معمولا فرایندی زمان‌بر و پرزحمت برای کارفرمایان است، اما تحت برنامه جابه‌جایی بین‌المللی (IMP) شرکت‌ها از ارائه LMIA معاف هستند. 

الزامات سخت‌گیرانه‌تر برای انتقال‌های درون‌شرکتی

بر اساس دستورالعمل جدید، آفیسرها باید از این‌ اطمینان حاصل کنند که شعبه خارجیِ شرکتی که درخواست ICT دارد به عنوان شرکت چندملیتی (Multinational Corporation یا MNC) شناخته شود. آفیسرها باید مطمئن شوند که شرکت موردنظر پیش از تاسیس شعبه در کانادا حداقل در دو کشور پروژه‌های درآمدزا داشته باشد.

سایر تغییرات جدید عبارتند از:

  • متقاضی باید از دانش تخصصی برخوردار باشد:‌ ارائه توضیحات روشن در مورد تعریفِ «دانش تخصصی» (Specialized Knowledge) و چگونگیِ ارزیابی دانش تخصصی متقاضی، و این‌که آیا موقعیت شغلی موردنظر نیازمند این دانش تخصصی است یا خیر؛
  • با چه معیارهایی شرکت، متقاضی را واجد شرایط شناخته است: لزوم ارائه توضیحات در رابطه با معیارهای واجد شرایط بودن مهاجران خارجی برای دریافت ICT؛
  • توضیحات مختصر: ادغام و خلاصه‌سازی دستور‌العمل‌های ICT در یک صفحه.

در راهنمای جدید بر این نکته هم تاکید شده است که از ICTها نباید به عنوان «وسیله‌ای برای انتقال نیروی کار جنرال یک شرکت به نهادها یا سازمان‌های وابسته آن در کانادا» استفاده شود. 

این آپدیت همچنین بر اهمیت این مطلب تاکید کرده که آفیسرها باید تمام مدارک و شواهد مرتبط با درخواست‌های ICT را در سیستم مدیریت پرونده جهانی (Global Case Management System یا GCMS) قرار دهند.

این تغییرات بخشی از ادامه اصلاحات اداره مهاجرت است

این به‌روزرسانی جدید در شرایط ICTها در راستای اقدامات گسترده اداره مهاجرت با هدف محدود کردن برنامه‌های مهاجرتی موقت است.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا، قصد دارد طی سه سال آینده، نسبتِ مهاجران دارای اقامت موقت به جمعیت کانادا را از ۶.۵ درصد به ۵ درصد کاهش دهد.

میلر در تاریخ ۱۸ سپتامبر سال جاری از اقداماتی سخن گفت که در سه سال آینده و با هدف کاهش چشمگیر آمار صدور مجوز تحصیل، مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) و مجوز کار آزاد همسران انجام خواهد شد.

برنامه نیروی کار موقت کانادا (TFWP) که در آن مجوزهای کاری بر اساس LMIA صادر می‌شوند هم اخیر در تیررس انتقادات بوده؛ بر همین اساس، دولت از تاریخ ۲۶ سپتامبر، فرایند بررسی و پردازش پرونده‌های نیروی کار موقت در مشاغل با درآمد پایین در مناطق شهری با نرخ بیکاری بالاتر از ۶ درصد را به حالت تعلیق درآورده است.

برنامه جدید سطوح مهاجرتی که قرار است در تاریخ ۱ نوامبر منتشر شود، اولین برنامه‌ای از نوع خود خواهد بود حاوی تارگت‌های مشخص برای مهاجرات دارای اقامت موقت است.

این برنامه، تارگت‌های مهاجرتی سال آینده و همین‌طور تارگت‌های مشروط برای دو سال آینده را مشخص خواهد نمود.

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟

کانادا در چند ماه اخیر نشان داده قصد بازنگری جدی در سیاست‌های مهاجرتی خود را دارد. فکر می‌کنید تغییر سیاست‌های مهاجرتی کانادا تا کجا پیش خواهد رفت؟ شما می‌توانید نظر خود را در قالب کامنت مطرح کنید و یا این خبر را به اشتراک بگذارید. 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها