Search
Close this search box.

جمعیت کانادا به بیش از ۴۱ میلیون نفر رسیده است!

جمعیت کانادا ۲۰۲۴ به ۴۱ میلیون نفر رسید

جمعیت کشور کانادا در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴ از ۴۱ میلیون نفر عبور کرد و این افزایش جمعیت بیش از هر چیز به‌لطفِ مهاجرت دائم و موقت رخ داده است! جمعیت این کشور در عرض کمتر از یک سال، ۱ میلیون نفر افزایش داشته اشت.

در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، ۲۴۲,۶۷۳ نفر به جمعیت کانادا اضافه شدند که معادل ۰.۶ درصد افزایش طی بازه‌ی سه‌ ماهه است. 

روند افزایش جمعیت کانادا و استان‌های این کشور در بازه‌های سه ماهه

ناحیه جغرافیایی سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ سه ماهه اول ۲۰۲۴ سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴
کانادا ۴۰,۰۹۷,۷۶۱ ۴۰,۵۲۸,۳۹۶ ۴۰,۷۶۹,۸۹۰ ۴۱,۰۱۲,۵۶۳
انتاریو ۱۵,۶۰۸,۳۶۹ ۱۵,۸۰۱,۷۶۸ ۱۵,۹۱۱,۲۸۵ ۱۵,۹۹۶,۹۸۹
کبک ۸,۸۷۴,۶۸۳ ۸,۹۴۸,۵۴۰ ۸,۹۸۴,۹۱۸ ۹,۰۳۰,۶۸۴
بریتیش کلمبیا ۵,۵۱۹,۰۱۳ ۵,۵۸۱,۱۲۷ ۵,۶۰۹,۸۷۰ ۵,۶۴۶,۴۶۷
آلبرتا ۴,۶۹۵,۲۹۰ ۴,۷۵۶,۴۰۸ ۴,۸۰۰,۷۶۸ ۴,۸۴۹,۹۰۶
مانیتوبا ۱,۴۵۴,۹۰۲ ۱,۴۶۵,۴۴۰ ۱,۴۷۴,۴۳۹ ۱,۴۸۴,۱۳۵
ساسکاچوان ۱,۲۰۹,۱۰۷ ۱,۲۱۸,۹۷۶ ۱,۲۲۵,۴۹۳ ۱,۲۳۱,۰۴۳
نوا اسکوشا ۱,۰۵۸,۶۹۴ ۱,۰۶۶,۴۱۶ ۱,۰۶۹,۳۶۴ ۱,۰۷۲,۵۴۵
نیوبرانزویک ۸۳۴,۶۹۱ ۸۴۲,۷۲۵ ۸۴۶,۱۹۰ ۸۵۰,۸۹۴
نیوفاوندلند و لابرادور ۵۳۸,۶۰۵ ۵۴۰,۴۱۸ ۵۴۰,۵۵۲ ۵۴۱,۳۹۱
جزیره پرینس ادوارد ۱۷۳,۷۸۷ ۱۷۵,۸۵۳ ۱۷۶,۱۶۲ ۱۷۷,۰۸۱
یوکان ۴۴,۹۷۵ ۴۵,۱۴۸ ۴۵,۳۸۷ ۴۵,۷۵۰
مناطق شمال غرب ۴۴,۹۷۲ ۴۴,۷۶۰ ۴۴,۷۴۱ ۴۴,۹۲۰
نوناووت ۴۰,۶۷۳ ۴۰,۸۱۷ ۴۰,۷۲۱ ۴۰,۷۵۸

این روند رشد جمعیت را با بازه‌های سه‌ماهه‌ی دیگر نیز می‌توان مقایسه نمود و به نظر می‌رسد افزایش جمعیت کانادا ادامه داشته باشد؛ در زمان نگارش این خبر، جمعیت دقیق کشور کانادا ۴۱٬۳۲۶٬۰۹۰ بوده است.

تاثیر قابل‌توجه مهاجرت بر افزایش جمعیت کانادا

۹۹.۳ درصد از رشد ۲۴۰,۸۴۴ نفری جمعیت در سه‌ماهه‌ی کنونیِ سال جاری به لطف مهاجرت موقت و دائم رخ داده است. حدود ۱۲۱,۷۵۸ نفر از طریق مهاجرت دائم که یکی از مولفه‌های اصلی رشد جمعیت کانادا در سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ بوده، به جمعیت این کشور اضافه شدند.

تارگت مهاجرت دائم سالیانه‌ی اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در سال ۲۰۲۴ معادل ۴۸۵,۰۰۰ است و این هدف، نشان‌دهنده‌ی اهمیت جذب مهاجر در این کشور می‌باشد.

اما با وجود افزایش مهاجرت موقت، آمار این دسته از مهاجران ممکن است در مقایسه با بازه‌های سه‌ماهه گذشته پایین بیاید. نرخ رشد خالص مهاجرانِ دارای اقامت غیردائم (NPRs) در قیاس با بازه‌های زمانی گذشته، کمتر شده که حاکی از پایدار شدن این روند جمعیتی‌ست.

علاوه بر این، کانادا آمار پذیرش سالیانه‌ی دانشجویان بین‌المللی را محدود کرده و در نوامبر ۲۰۲۴ برای اولین بار، تارگت دولت برای جذب مهاجران دارای اقامت موقت را اعلام خواهد نمود.

رشد جمعیت کانادا در سال ۲۰۲۴ تحت تاثیر چه عواملی خواهد بود؟

همان‌طور که گفته شد، ۹۹.۳% از افزایش جمعیت کانادا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ به لطف مهاجرت بوده و این تا انتهای سال جاری، عامل اصلی رشد جمعیت این کشور خواهد بود.

منظور از مهاجرت، هم مهاجرت دائم بر اساس تارگت‌های دولت کانادا و هم مهاجرت موقت است که علی‌رغم سیاست‌های اخیر، هنوز هم تاثیر چشمگیری بر افزایش جمعیت دارد.

بالاترین نرخ‌ مهاجرت متعلق به کدام استان‌هاست؟

در بازه‌ی سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۲۴، استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک و جزیره‌ پرنس ادوارد شاهد بالاترین آمار مهاجرت از سال ۱۹۷۱ بودند.

دلیل اصلی این افزایش هم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت‌های استانی برای رفع کمبود نیروی کار و جذب مهاجران ماهر در حوزه‌های مخالف بوده است.

رشد خالص جمعیت از طریق مهاجرت استانی در آلبرتا نیز بالا بوده و بیشتر مهاجران از انتاریو و بریتیش کلمبیا به این استان مهاجرت کرده‌اند.

پیش‌بینی‌ها در مورد آینده‌ی رشد جمعیت در کشور کانادا

انتظار می‌رود رشد جمعیت در کانادا ادامه پیدا کند و عامل اصلی این رشد، مهاجرت به کانادا باشد.

سیاست‌های حامی صدور اقامت دائم به همراه تغییرات مناسب در ظرفیت‌های اقامت موقت عواملی هستند که در روند رشد جمعیت نقش تعیین‌کننده دارند و بر سازوکارهای اقتصادی و اجتماعی در سراسر کشور کانادا اثرگذار خواهند بود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها