Search
Close this search box.

ونکوور، مونترال و تورنتو، در میان بیست شهر برتر دنیا برای سفرهای تک‌نفره

ونکووور، تورنتو، مونترال

این روزها خیلی از مردم دنیا به تنها سفر کردن روی آورده‌اند؛ و شرکت‌های مسافرتی و گردشگری هم خدمات مختلفی در زمینه سفرهای انفرادی یا تک‌نفره ارائه می‌دهند.

در مقاله جدید مجله فوربز و بر اساس گزارشات Kayak و OpenTable، فهرستی از بیست شهر برتر دنیا برای سفرهای انفرادی منتشر شده و در این فهرست، شاهد سه شهر کانادایی هستیم: ونکوور و مونترال که به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند و تورنتو که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

آمارِ «Dream Big Travel Far»، نشان می‌دهد ۲۵ درصد از مسافران طی شش ماه آینده به تنهایی سفر خواهند کرد.

پیش‌بینی سایت Booking.com از سفرهای سال جاری هم حاکی از رونق سفرهای تک‌نفره‌ست و نشان داده که ۵۹ درصد از افراد قصد دارند تنها سفر کنند. حتی زوج‌هایی که فرزند دارند هم تمایل زیادی به این نوع سفر نشان داده و ۵۸ درصد از آن‌ها برای مسافرت بدون فرزندان خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

آمار رسمی همچنین نشان می‌دهد احتمال بیشتری برای افراد در گروه سنی ۲۵ تا ۵۴ سال وجود دارد که به سفرهای انفرادی بروند. بیشتر مسافران تک‌نفره را زنان و نسلِ بیبی بومِرها (Baby Boomers) تشکیل می‌دهند.

در همین راستا، آمار و داده‌هایی همچون ایمنی، امتیازات رضایت از هتل‌ها و غنای فرهنگی در موزه‌ها، تئاترها و سالن‌های کنسرت شهرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، نظرسنجی‌هایی به صورت آنلاین انجام شده تا مشخص شود شهرها تا چه میزان پذیرای مسافران انفرادی هستند.

وبلاگ مسافرتیِ Ordinary Traveller در مطلبی نوشته که سفر انفرادی به کانادا برای تجربه فرهنگ، طبیعت و تاریخ این کشور باید در برنامه هر کسی که به سفر کردن علاقه دارد، وجود داشته باشد؛ و هر یک از شهرهای کانادایی تجربه منحصر به فردی را برای مسافران به ارمغان خواهد آورد.

  • ونکوور، ترکیبی از زندگی شهری و طبیعت به شمار رفته که در آن پیچیدگی‌های شهری با زیبایی‌های طبیعی درهم‌آمیخته شده و مناظر بی‌بدیلی را برای بازدیدکنندگان می‌سازد.
  • مونترال، شهر فستیوال‌های جذاب، غذاهای متنوع و تاریخ غنی، امنیت بالایی برای مسافران دارد و هزینه‌های آن‌ هم مقرون‌به‌صرفه است؛ و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای مسافران انفرادی محسوب می‌شود.
  • و در نهایت تورنتو، دومین شهر بزرگ آمریکای شمالی از لحاظ تجاری، به تنوع فرهنگی‌ِ خود معروف است.

افزایش آمار مسافرت‌های انفرادی در سال‌های اخیر

سفرهای انفرادی با ویزای توریستی کانادا در چند سال اخیر محبوبیت روز‌افزونی داشته و این به طور خاص در مورد دوران پس از همه‌گیری کووید ۱۹ صدق می‌کند.

طبق یک نظرسنجی که در سال ۲۰۲۲ توسط American Express Travel انجام شد، ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته بودند ممنوعیت سفرها موجب شده که دچار اضطراب و استرس شوند؛ و ۷۸ درصد نیز گفته بودند سفر کردن جزو فعالیت‌هایی‌ست که بیش از هرچیز دوست دارند دوباره انجام دهند. بعد از پایان همه‌گیری کووید ۱۹، خیلی از مردم مسافرت‌های خود را مجدد آغاز کردند و بیشترشان به سفرهای تک‌نفره رفتند.

مسافرت‌های انفرادی فواید زیادی همچون آزاد بودن، بهره بردن از فرصت خودشناسی و منعطف بودنِ برنامه‌ها دارد. در مقاله مجله‌ فوربز نوشته شده که بهترین فایده این نوع سفرها برای مسافر، آزاد بودن او برای پیش بردن برنامه‌های سفر طبق ترجیحات شخصی خود است؛ و همین‌طور فرصتی برای مسافر ایجاد می‌کند که با افراد جدید آشنا شده و زمانی برای رشد شخصی داشته باشد.

همان‌طور که گفته شد، سه شهر ونکوور، مونترال و تورنتو در کانادا در میان بیست شهر برتر برای مسافرت‌های انفرادی قرار گرفته‌اند و در ادامه خبر، توصیفی از هرکدام از این شهرها ارائه کرده‌ایم.

ونکوور: جایی که شهر و طبیعت به هم می‌رسند

ونکوور، همان ترکیب مطلوب از زیبایی‌های طبیعی و امکانات شهری‌ست؛ کوه‌ها، ساحل‌ها و پارک‌های این شهر مقاصد جذابی برای مسافران انفرادی هستند. دوچرخه‌سواری در استنلی پارک (Stanley Park)، کوه‌نوردی در کوه گراوس (Grouse Mountain) و پیاده‌روی در ساحل از فعالیت‌های لذت‌بخش در این شهر به شمار می‌روند.

کسانی که به دنبال گشت‌وگذار در شهر هستند هم می‌توانند سری به محله‌های مرکز شهر بزنند، به جزیره گرن‌ویل (Granville Island) بروند و در کافه‌های شهر قهوه بنوشند. اقدامات ابتکاری زیادی هم در ونکوور صورت گرفته تا فضای سبز شهری کاملا حفظ شود.

طبق توصیف وبلاگ Ordinary Traveller، «ونکوور یک کلان‌شهر ساحلی‌ست که بی‌شک می‌توان آن را یکی از زیباترین شهرهای جهان دانست؛ جایی که در آن طبیعت سواحل غربی کانادا با ساختمان‌های مدرن شیشه‌ای ترکیب شده است.» در قلب این شهر زیبا، استنلی پارک، جنگلی انبوه با وسعت ۴۰۰ هکتار به همراه مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری، قرار گرفته و مناظر بی‌بدیلی را خلق کرده است. تقریبا تمامی محله‌های این شهر مملو از درختان سبز، فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف است.

مونترال: شهر تاریخ و فرهنگ

مونترال را به عنوان شهری می‌شناسند که یادآور شهرهای اروپای قدیم است.

خیلی از شرکت‌های گردشگری برای بازدیدکنندگان از این شهر تورهای پیاده‌روی برگزار می‌کنند که گردشگران را با مونترال قدیم آشنا می‌کند؛ محله‌هایی که برای پیاده‌روی بسیار مناسب است.

صنعت غذا هم در این شهر به‌شدت قوی‌ست؛ رستوران‌های معروف زیادی در مونترال وجود دارد و تقریبا در تمام رستوران‌ها می‌تواند به زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی صحبت کرد.

چند مورد از مکان‌هایی که گردشگران باید در مونترال ببینند عبارت است از کوه رویال (Mount Royal) که می‌تواند تجربه ماجراجویانه‌ای باشد، کاخ بازسازی شده نوتردام به سبک گاتیک (Gothic-Revival Notre-Dame Basilica)، و پارک ژان دراپو (Parc Jean Drapeau) در مونترال قدیم.

شهرت مونترال در امریکای شمالی با هنر نیز گره خورده؛ فرهنگ و هنری غنی که در معماری ترکیبی تاریخی و مدرن شهر دیده می‌شود و رنگ و بوی آن را در تمامی پارک‌ها و آثار هنری عمومی شهر می‌توان حس کرد. این شهر در واقع جزیره‌ایست که در رودخانه سنت لورنس قرار گرفته و چشم‌انداز کوه‌های بلند از شهر دیده می‌شود.

تئاتر سنت دنی (Théâtre St-Denis) در مونترال بیش از یک قرن قدمت دارد و الان بخشی جدایی‌ناپذیر از مرکز فرهنگی، گردشگری، فناوری و غذاییِ شهر محسوب می‌شود.

تورنتو: نماد تنوع فرهنگی کانادا

تورنتو کلان‌شهری است که از تنوع فرهنگی بالا و فضایی چندفرهنگی برخوردار است و همیشه از مسافران تک‌نفره استقبال می‌کند.

جاذبه‌های اصلی این شهر عبارتند از برج CN، موزه سلطنتی انتاریو و منطقه Distillery. افرادی که تنها به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند در محله‌های امن تورنتو قدم بزنند و یا از حمل‌ونقل عمومیِ باکیفیت این شهر استفاده کنند. تفریحات شبانه این شهر هم به‌شدت میان مسافران تک‌نفره پرطرفدار است.

گردشگران همچنین می‌توانند سری به بندرگاه تورنتو بزنند و به تماشای منظره‌ای از برج‌ها و آسمان‌خراش‌های شهر بنشینند؛ مکان‌هایی مثل برج CN، فرودگاه بیلی بیشاپ (Billy Bishop Airport) و پناهگاه حیوانات و پرندگان از این نقطه شهر به خوبی دیده می‌شوند.

اتوبوس‌های دوطبقه گردشگری هم در این شهر وجود دارند که مسافران رو به سفر کوتاهی در شهر برده و مناطق تاریخی و جاذبه‌های معاصر را به آن‌ها نشان می‌دهند.

علاقه‌مندان به فرهنگ باید حتما بازدیدی از بازار کنسینگتون (Kensington Market)، گالری هنری تورنتو (Art Gallery of Ontario) و Casa Loma داشته باشند. انتخاب رستوران در این شهر هم به علت تعداد بالا و تنوع غذایی، همیشه کار دشواری بوده است!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها