Search
Close this search box.

خدمات فلگ پولینگ برای متقاضیان مجوز کار پس از تحصیل ارائه نمی‌شود!

فلگ پولینگ برای متقاضیان مجوز کار پس از تحصیل در کانادا

اداره مهاجرت کانادا از عدم‌ارائه‌ی خدمات فلگ پولینگ برای متقاضیان مجوز کار پس از تحصیل خبر داد!

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده که از تاریخ ۲۱ ژوئن سال جاری، دیگر امکان ثبت درخواست برای ویزا یا مجوز کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) در مبادی ورود و خروج کانادا (POEs) برای مهاجران وجود نخواهد داشت!

این قانون جدید از همان تاریخ عنوان شده در بالا، اجرایی شده است.

چرا اداره مهاجرت کانادا این تصمیم را گرفته است؟

مارک میلر، وزیر مهاجرت، در این باره گفته که این اقدام به کاهش آمار «فلگ پولینگ» منجر خواهد شد و آفیسرهای مرزی از این به بعد زمان بیشتری برای «فعالیت‌های اجراییِ خود» خواهند داشت. همچنین انتظار می‌رود این تغییر موجب کاهش تاخیرهای به وجود آمده برای مسافران شود و سرعت حرکت کالا بین مرز کانادا و ایالات متحده را بالا ببرد.

علاوه بر این، اداره مهاجرت اعلام کرده که این تصمیم جدید به افزایش «سطح عدالت میان متقاضیان» متنهی خواهد شد و این اداره در آینده هم به دنبال روش‌های دیگری برای کم کردن آمار فلگ پولینگ خواهد بود.

مارک میلر افزود: «ما همچنان از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی در کانادا پشتیبانی خواهیم کرد و نقش مهمِ آنان در بازار کار کانادا را به رسمیت می‌شناسیم. با این حال، فلگ پولینگ روندی ضروری نیست؛ چراکه بررسی و پردازش درخواست افرادی که اقدامِ فلگ پولینگ را انجام می‌دهند برای آفیسرها و ماموران مرزیِ هر دو طرف فرایندی زمان‌بر محسوب است و آن‌ها را از انجام وظایف اصلی خود دور می‌کند. وظایفی همچون حفاظت از امنیت، ایمنی و پیشرفت کانادایی‌ها و آمریکایی‌ها. این اقدام به ما کمک می‌کند از تداوم فلگ پولینگ جلوگیری کنیم و در عین حال، ساختار کلی سیستم مهاجرت خود را حفظ نماییم.»

اداره مهاجرت چه اقداماتی را برای بهبود شرایط تقاضای PGWP در نظر گرفته است؟

مهاجران معمولا برای کاهش زمان بررسی درخواست خود برای مجوز کار پس از تحصیل (PGWP) به فلگ پولینگ رو می‌آورند. اداره مهاجرت کانادا هم به چند تغییر دیگر اشاره کرده تا این مسئله هم رفته‌رفته حل شود:

  • افزایش سرعت بررسی و پردازش درخواست‌هایی که در کانادا برای مجوز کار ثبت می‌شود؛
  • ساده‌سازی فرم‌ها و فرایندهای درخواست آنلاین، به این هدف که مهاجران بتوانند حین انتظار برای دریافت پاسخ درخواست خود به کار ادامه دهند؛
  • امکانی برای کارکنان که بتوانند به سرعت برای کارفرمای جدید خود شروع به کار کنند، به جای این‌که پیش از تغییر شغل مجبور باشند منتظر صدور مجوز کار جدید خود باشند.

طبق اعلام اداره مهاجرت، حدودا یک‌پنجم مهاجرانی که از تاریخ ۱ مارس ۲۰۲۳ تا ۲۹ فوریه‌ی ۲۰۲۴ اقدام به فلگ پولینگ کرده بودند، متقاضی مجوز کار پس از تحصیل بوده‌اند.

فلگ پولینگ چیست و چرا گزینه‌ی مطلوبی برای مهاجران به شمار می‌رود؟

فلگ پولینگ (Flagpoling) فعالیت قانونی‌ست که از طریق آن، مهاجرانِ دارای اقامت موقت (با ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا یا ویزای توریستی کانادا) می‌توانند با مراجعه به یکی از مبادی ورود و خروج در مرز آمریکا و کانادا طی ۲۴ ساعت، خدمات مهاجرتی دریافت کنند. این فرایند به مهاجران کمک می‌کند که دیگر منتظر فرایندهای طولانی و زمان‌برِ بررسی پرونده‌ها و درخواست‌های خود در اداره مهاجرت نباشند. فایده‌ی دیگرِ این روش، امکان صحبت کردنِ حضوری با یکی از مسئولان مهاجرتی‌ست که می‌تواند به حل مسائل و مشکلات مهاجران کمک شایانی کند.

نهاد خدمات مرزی کانادا (CBSA) به مهاجران تازه‌وارد در خصوص استفاده‌ی مناسب از خدمات فلگ پولینگ همواره هشدار می‌دهد، چراکه زمان انتظار در مبادی ورود و خروج (POEs) نیز ممکن است به نوبه‌ی خود طولانی باشد؛ و شاید همین مسئله، مهاجرانِ دارای اقامت موقت را دچار مشکل کند.

برای این‌که اطلاعات کاملی در خصوص ریز و درشت فلگ پولینگ کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما راهنمای جامع عبور از مرز آمریکا و کانادا و فلگ پول کانادا را در بلاگ ویزاموندیال مطالعه کنید!

سایر تغییرات جدید در قوانین و خدمات فلگ پولینگ

در خبر دیگری که اخیرا منتشر کردیم، از تصمیم مقامات دولتی آمریکا و کانادا مبنی بر تغییر برخی دیگر از جنبه‌های فلگ پولینگ در واکنش به افزایش زمان انتظار و بالا رفتن ترافیک در مبادی اصلی ورود و خروج گفتیم.

یکی از پیامدهای این تغییرات، محدود شدن مکان‌های ارائه‌ی خدمات فلگ پولینگ به ۱۲ نقطه و کاهش ساعات ارائه‌ی این خدمات بوده است.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها