Search
Close this search box.

دو مسیر جدید مهاجرت به استان ساسکاچوان کانادا و بسته شدن یکی از مسیرهای آزمایشی

پرچم ساسکاچوان

دولت استان ساسکاچوان در تاریخ ۳۰ آگوست، دو مسیر جدید تحت برنامه‌های استانی (PNP) و برنامه مهاجرتی ساسکاچوان (SINP) معرفی کرد که مخصوص مهاجران تازه‌وارد در حوزه‌های بهداشت‌ودرمان و مشاغل کشاورزی است.

دولت این استان همچنین اعلام کرده که برنامه آزمایشی Hard-to-Fill Skills از تاریخ ۳۰ آگوست امسال بسته شده؛ البته این شامل درخواست‌های ثبت‌شده پیش از این تاریخ‌ نمی‌شود. دلیل توقف این برنامه، اسکان و حفظ مهاجران تازه‌وارد در این استان عنوان شده است.

جرمی هریسون، وزیر مهاجرت و آموزش شغلیِ ساسکاچوان در این باره گفته که این مسیرهای جدید در واقع روشی‌ برای همسوسازی برنامه‌های مهاجرتی ساسکاچوان با نیازهای این استان به مهاجران است. او همچنین اظهار داشته: «با توجه به کمبود نیروی کار که در سراسر کشور دیده می‌شود، ایجاد مسیرهای مهاجرتی استانیِ جدید و تسهیل فرایند معادل‌سازی مدارک برای کارفرمایان در ساسکاچوان کمک می‌کند نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کرده و کسب‌وکارشان را گسترش دهند.‌»

هدف از مسیر جذب استعدادها در مشاغل کشاورزی، «پر کردن موقعیت‌های شغلی پرتقاضا و نوظهور در صنعت کشاورزی‌ است.»

کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد استان ساسکاچوان را تشکیل می‌دهد؛ این استان در سال ۲۰۲۳، چهار محصول زراعی اصلی را به میزان بیش از ۳.۲ میلیارد دلار صادر کرده بود.

مسیر جذب استعدادها در حوزه بهداشت‌ودرمان هم به هدف پشتیبانی از برنامه‌های عملیِ منابع انسانی بخش درمان (HHR) در استان ساسکاچوان معرفی شده است. دولت این استان اعلام کرده: «تحت این مسیر جدید، جذب تمامی افراد در مشاغل بهداشت‌ودرمان از طریق SINP انجام می‌شود و فرایند ساده‌تری خواهد داشت.»

چه افرادی واجد شرایط این دو مسیر هستند؟

مسیر جذب استعدادها در مشاغل کشاورزی (Agriculture Talent Stream)

متقاضیان بالقوه برای این مسیر باید حداقل شرایط زیر را داشته باشند:

  • داشتن امتیاز زبان معادل CLB حداقل ۴؛ البته برخی از کارفرمایان ممکن است به امتیازات بالاتر از ۴ نیاز داشته باشند.
  • داشتن دیپلم دبیرستان یا تحصیلات دانشگاهی.
  • داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام‌وقت در سه سال گذشته (در حوزه مورد نظر خود)؛ یا شش ماه (معادل ۷۸۰ ساعت) تجربه کاری تمام‌وقت (بیش از ۳۰ ساعت در هفته) در موقعیت شغلی که کارفرما قرار است متقاضی را با نامه تایید شغلی استخدام کند. در هر دو حالت لازم نیست تجربه کاری به صورت متداوم باشد.
  • تصدیق متقاضی مبنی بر قصدِ کار کردن و زندگی در استان ساسکاچوان.
  • داشتن آفر شغلی تمام‌وقت و دائمی در حوزه کشاورزی در ساسکاچوان.

متقاضیان برای اثبات استخدام خود باید نامه تایید شغلی SINP معتبر داشته باشند و می‎‌توانند این نامه را از کارفرمای خود دریافت کنند. کارفرمایان برای دریافت این نامه باید مشخصات متقاضی را در SINP ثبت کنند.

مسیر جذب استعدادها در مشاغل بهداشت‌ودرمان (Health Talent Stream)

شرایط لازم برای ورود به این مسیر بسته به این‌که متقاضی در استخر اکسپرس انتری فدرال درخواست داشته باشد یا خیر، متفاوت است. برخی از شرایط هم در هر دو زیردسته مشابه هستند که در ادامه فهرست شده‌اند:

  • داشتن شرایط دریافت گواهی معتبر استان ساسکاچوان (در صورتی که شغل متقاضی نیاز به گواهی داشته باشد).
  • داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط با شغلی که برای آن فرد آفر دریافت کرده (فوق‌لیسانس یا لیسانس؛ یا مدرک سه‌ساله کالج یا دانشگاه؛ یا دیپلم دوساله دریافت شده از دانشگاه، کالج، آموزشگاه فنی و حرفه‌ای یا آموزشگاه آکادمیک).
  • تصدیق متقاضی مبنی بر قصد کار کردن و زندگی در استان ساسکاچوان.

متقاضیانی که شرایط ورود به اکسپرس انتری را ندارند نیز باید از امتیاز CLB حداقل ۵ در زبان انگلیسی و یا فرانسوی برخوردار باشند؛ برخی از کارفرمایان شاید به دنبال متقاضیانی باشند که امتیاز CLB بالاتر از ۵ دارند.

این دسته از متقاضیان همچنین باید از شرایط زیر در رابطه با تجربه کاری خود برخوردار باشند:

  • اگر فرد در خودِ استان ساسکاچوان درخواست می‌دهد: باید در حال حاضر در استان مشغول به کار بوده و از شش ماه (۷۸۰ ساعت) سابقه کاری تمام‌وقت (بیش از ۳۰ ساعت در هفته) در شغلی برخوردار بوده که کارفرما در آن به متقاضی نامه تایید شغلی داده است.
  • در هر حالت نیازی نیست سابقه کاری به صورت متداوم باشد.
  • اگر متقاضی به مدت حداقل شش ماه به صورت تمام‌وقت برای کارفرمای موردنظر خود کار نکرده باشد، باید طی پنج سال گذشته حداقل یک سال سابقه کاری در شغل موردنظر خود داشته باشند.

متقاضیانی که در استخر اکسپرس انتری پرونده دارند، باید:

  • شماره پرونده اکسپرس انتری و کدِ کارجو (Job Seeker Code) داشته باشند.
  • اگر متقاضی از داخل یا از خارج از کانادا درخواست می‌دهد، باید طی پنج سال اخیر، یک سال سابقه کاری با مهارت بالا در شغل موردنظر خود داشته باشند.

جزئیات برنامه SINP چیست؟

ساسکاچوان در سال ۲۰۲۳ پذیرای ۷٬۳۵۰ مهاجر تازه‌وارد از طریق SINP بود و در سال ۲۰۲۴، اداره مهاجرت ظرفیت جذب ۸٬۰۰۰ مهاجر را به این استان تخصیص داد. دولت استانی ساسکاچوان اعلام کرده که انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، ۲۰٬۰۰۰ مهاجر تازه‌وارد را جذب کنند (با توجه به افزایش ظرفیت تخصیص داده شده به ۸٬۵۰۰ نفر).

محبوبیت این استان میان افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، رو به افزایش است؛ هزینه زندگی در این استان (نسبت به شهرهای بزرگ کانادا) مقرون‌به‌صرفه بوده و نرخ مالیات استانی پایین می‌باشد. برنامه حفظ فارغ‌التحصیلان در این استان هم «به فارغ‌التحصیلان واجد شرایط و ساکن ساسکاچوان، از جمله دانشجویان بین‌المللی، تا ۲۰٬۰۰۰ دلار بازپرداخت شهریه ارائه می‌دهد.»

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها