Search
Close this search box.

چهار استان کانادا به مهاجران ماهر در مشاغل بهداشت و درمان پاداش می‌دهند

کارکنان مشاغل حوزه بهداشت و درمان در کانادا

کانادا برای تقویت اقتصاد و نیروی کار خود همواره به دنبال جذب کارکنان ماهر بوده است. همزمان با اداره مهاجرت (IRCC) که در تلاش برای رفع کمبود نیروی کار مورد نیاز برای حوزه بهداشت و درمان است، چندین استان کانادا نیز با ارائه  پاداش‌های مالی به دنبال جذب کارکنان ماهر و باتجربه در همین حوزه هستند.

این پاداش‌ها عبارتند از تخفیف برای شهریه‌، بازپرداختِ برخی از هزینه‌ها و غیره.

در ادامه خبر، با استان‌هایی آشنا خواهید شد که در حوزه بهداشت و درمان پاداش ارائه می‌دهند.

۱. استان مانیتوبا (MB)

برنامه اقدام منابع انسانی سلامتِ مانیتوبا (Health Human Resource Action Plan) که برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ معرفی شد، برنامه‌ای برای جذب و استخدام ۲٬۰۰۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان این استان است.

در این راستا، سه پاداش زیر به عنوان بخشی از این برنامه توسط دولت مانیتوبا ارائه می‌شود:

این پاداش حاوی افزایش ۵۰۰ دلاری (یک مرتبه) در حساب‌ مخارج سلامتِ تمام کارکنان تمام‌وقت است (علاوه بر سایر کمک‌هزینه‌ها). این پاداش برای کارکنان نیمه‌وقت معادل ۲۵۰ دلار می‌باشد.

تمام کارکنان دولتی و واجدشرایطِ مانیتوبا، از مقداری کمک‌هزینه برای بهداشت و سلامت خود تحت عنوان حساب مخارج سلامت (HSA) بهره می‌برند. بر اساس بیانیه آنلاینی که دولت مانیتوبا منتشر کرده، این استان «مقدار مشخصی هزینه به دلار را در هر حساب واریز می‌کند تا از آن به عنوان کمک‌هزینه استفاده شده یا برای هزینه‌های پزشکی، بر اساس ملزوماتِ عنوان شده، خرج شود.»

این پاداش مقادیری را به عنوان بازپرداخت برای دریافت مجوز و گواهی‌های حرفه‌ای یا هزینه‌های عضویت در انجمن‌های مختلف برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۵ به کارکنانِ واجدشرایط ارائه می‌دهد. کارکنان برای دریافت این پاداش باید تحت استخدامِ یکی از کارفرمایان موردتایید بوده، در سال‌های مشخص‌شده مشغول به کار بوده باشند و بتوانند با مدارک کافی لزوم پرداخت هزینه‌ها را اثبات کنند.

این پاداش به کارکنان اجازه می‌دهد آخرهفته‌ها هم کارکنند و اضافه‌بهای ۸ دلاری دریافت نمایند. دولت مانیتوبا اعلام کرده که این اضافه‌بها، عطف به ماسبق در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ می‌شود و این پاداش تا زمان تایید توافق جمعیِ بعدی ادامه خواهد یافت.

جالب است بدانید پاداش‌های بالا تنها سه مورد از ۱۰ پاداشی‌ست که افراد در مانیتوبا می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. 

۲. نیوفاندلند و لابرادور

 استان نیوفاندلند و لابرادور نیز پاداش‌هایی‌ را تحت عنوان چند برنامه مختلف به کارکنان صنعت بهداشت و درمان خود ارائه می‌کند؛ از ارائه امتیازهای مالی گرفته تا تامین هزینه برای آن‌هایی که در این استان کسب‌وکار خانوادگی خود را راه می‌اندازند.

یکی از این پاداش‌ها «Come Home» نام دارد. این پاداش مخصوص آن‌هایی‌ست که در نیوفاندلند و لابرادور درس خوانده و دوره رزیدنتی خود را گذرانده‌‌اند، در این استان آموزش دیده‌اند یا قبلا به عنوان پزشک در این استان مشغول به کار بوده‌اند. همچنین نیوفاندلند و لابرادور برای آن‌هایی که می‌خواهند تحت توافق‌نامه «بازگشت به خدمت» به این استان برگردند، پاداش‌های مالی مختلف ارائه می‌دهد.

به عبارت دیگر، این استان برای آن‌هایی که قبلا در آن‌جا زندگی کرده و تمایل به بازگشت به استان و کار کردن در حوزه بهداشت و درمان به مدت سه یا پنج سال دارند، پاداش‌های مالی مختلفی بر اساس شغلِ این افراد ارائه می‌دهد. نمونه‌هایی از این پاداش‌ها را در فهرست زیر می‌بینید:

  • ۱۰۰٬۰۰۰ دلار بابت توافق‌نامه بازگشت به خدمت (پزشک‌ها)
  • ۶۰٬۰۰۰ دلار بابت توافق‌نامه بازگشت به خدمت (پرستاران متخصص)
  • ۵۰٬۰۰۰ دلار بابت توافق‌نامه بازگشت به خدمت (پرستارانِ ثبت‌شده، پرستاران متخصص دارای گواهی، پیراپزشکان مراقبت‌های اولیه و داروسازانِ بالینی)

پاداش «Come Home» نیوفاندلند و لابرادور برای آن‌هایی که قبلا ارتباطی با این استان نداشته‌اند نیز موجود است. البته این پاداش مالی برای افرادی که قبلا با استان ارتباط داشته‌اند متفاوت می‌باشد.

۳. جزیره پرینس ادوارد (PEI)

دولت جزیره پرینس ادوارد اخیرا مقدارِ پاداش خود با عنوان «جذب نیروی حرفه‌ای و متحد در حوزه سلامت» (Allied Health Professional Recruitment Incentive) را افزایش داده؛ این پاداش مختصِ کارکنان در ۱۱ شغل در حوزه بهداشت و سلامت بوده و به متقاضیان واجدشرایط تا ۱۰٬۰۰۰ دلار کمک‌هزینه ارائه می‌دهد. البته در صورتی که آن‌ها توافق‌نامه بازگشت به خدمت معادل ۱٬۹۵۰ ساعت کار (برابر با یک سال کار تمام‌وقت) امضا کنند. این ۱۱ شغل را در فهرست زیر می‌بینید:

  • تکنولوژیست آزمایشگاه‌های پزشکی (MLTs)
  • تکنولوژیست پرتو درمانی (MRTs)
  • تکنولوژیست MRI
  • درمانگران تنفسی
  • سونوگرافیست
  • مددکار اجتماعی
  • تکنیسین داروخانه
  • داروساز
  • فیزیوتراپیست
  • درمانگر شغلی
  • متخصص بهداشت دندان

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی دولت جزیره پرینس ادوارد در تاریخ ۱۰ جولای، متقاضیانِ این پاداش باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • متقاضی جدید برای ورود به نیروی کار جزیره پرینس ادوارد باشند
  • طی دو سال گذشته برای Health PEI (یا برای هر کدام از کارفرمایان در جزیره پرینس ادوارد، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی) کار نکرده باشند؛
  • قبلا از پاداش استفاده نکرده باشند.

۴. استان ساسکاچوان

استان ساسکاچوان چندین نوع پاداش برای دانشجویان و کارکنان در صنعت بهداشت و درمان ارائه می‌دهد؛ یکی از این پاداش‌ها، برنامه حفظ فارغ‌التحصیلان (Graduate Retention Program یا GRP) نام دارد.

این برنامه برای فارغ‌التحصیلان واجدشرایط که در این استان زندگی کرده و اظهارنامه مالیات بر درآمد داشته باشند، تخفیفِ ۲۰٬۰۰۰ دلاری برای شهریه در نظر می‌گیرد.

متقاضیانِ پاداش GRP باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • از یک برنامه‌ تحصیلی دانشگاهیِ موردتایید فارغ‌التحصیل شده باشند (برنامه موردتایید برنامه‌ای است که معادل حداقل شش ماه تحصیل تمام‌وقت در یک مرکز آموزشی تاییدشده باشد؛ و فرد پس از اتمام دوره، یک مدرک، دیپلم یا مدرک لیسانس دریافت کند)؛
  • حداقل طی هفت سال پس از فارغ‌التحصیلی برای GRP درخواست بدهد (فارغ‌التحصیلان سال ۲۰۱۸ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۵ مهلت دارند)؛
  • ساکن ساسکاچوان بوده یا درحال نقل مکان به این استان باشند.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها