ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

کلگری و ونکوور در میان ده شهر برتر دنیا برای زندگی!

تحصیل در آلبرتا

بر اساس جدیدترین گزارش سالیانه‌ی واحد اطلاعات اکونومیست (EIU)، دو شهر کلگری و ونکوور در میان ده شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته‌اند!

این واحد هر سال شهرهای مختلف در دنیا را بر اساس فاکتورهایی همچون ثبات، بهداشت و درمان، فرهنگ و محیط زیست، آموزش و زیرساخت‌ها ارزیابی و رتبه‌بندی نموده و گزارش آن را منتشر می‌کند.

در گزارش سال ۲۰۲۴ این واحد، شهر کلگریِ کانادا از رتبه‌ی هفتم به رتبه‌ی پنجم صعود کرده و هم‌امتیاز با شهر ژنو سوییس در این رتبه قرار گرفته است. ونکوور نیز که سال گذشته رتبه‌ی پنجم را در اختیار داشت، اکنون در رتبه‌ی هفتم ارزیابی شده و هنوز در میان ده شهر برتر دنیا برای زندگی قرار دارد.

با این حال، شهر تورنتو برای اولین بار در سه سال اخیر دیگر جایی در ده شهر برتر ندارد و از رتبه‌ی نهم، به رتبه‌ی دوازدهم سقوط کرده است!

ده شهر برتر جهان از لحاظ شرایط زندگی را در جدول زیر می‌بینید:

چه فاکتورها و معیارهایی در این ارزیابی در نظر گرفته می‌شوند؟

شاخصی که EIU برای رتبه‌بندی شهرها از لحاظ شرایط زندگی مورد استفاده قرار می‌دهد، بر پایه‌ی پنج معیار متفاوت بوده و امتیاز نهایی شهرها بر اساس میانگینی از مجموع امتیازِ تخصیص‌یافته بر همین معیارها تعیین می‌شود. معیارها و فاکتورهای مورد نظر عبارتند از:

  • ثبات (وجود یا عدم‌وجود جرایم کوچک، جرایم خشونت‌آمیز، تهدید تروریسم، درگیری‌های نظامی و یا ناآرامی‌ها و تعارضات مدنی)؛
  • بهداشت و درمان (کیفیت و دسترسی مناسب به خدمات بهداشتی و درمانی خصوصی و دولتی، موجود بودن داروهای بدون نیاز به نسخه، و شاخص‌های کلی بهداشت و درمان بر اساس داده‌های بانک جهانی)؛
  • فرهنگ و محیط زیست (میزان رطوبت و دما، مناسب بودن آب‌وهوا برای مسافران، سطح فساد و سانسور، محدودیت‌های اجتماعی یا مذهبی، در دسترس بودن خدمات ورزشی و فرهنگی، غذا و نوشیدنی، و کالا‌ها و خدمات برای مصرف‌کنندگان)؛
  • آموزش (کیفیت و دسترسی مناسب به آموزش خصوصی و شاخص‌های آموزش دولتی بر اساس داده‌های بانک جهانی)؛
  • زیرساخت‌ها (کیفیت شبکه‌های جاده‌ای، حمل‌ونقل عمومی، ارتباطات بین‌المللی، فراهم بودن دسترسی به آب آشامیدنی، دسترسی به انرژی، مخابرات و دسترسی به مسکن باکیفیت).

کلگری، بهترین شهر کانادا برای زندگی!

شهر کلگریِ کانادا با کسب امتیاز 96.8 و قرار گرفتن در رتبه‌ی پنجمِ این فهرست، اکنون به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی شناخته می‌شود! این شهر قبلا هم از لحاظ فاکتورهایی مانند ثبات، بهداشت و درمان و آموزش عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است (کسب امتیاز 100 در هر معیار). با این وجود، از نظر معیارهایی مثل فرهنگ و محیط زیست و همین‌طور زیرساخت‌ها، امتیاز پایین‌تری از سه معیار یاد شده به دست آورده است.

در حال حاضر، کلگری در کنار تورنتو، مونترئال و ونکوور یکی از مقاصد پرطرفدار برای مهاجران به شمار رفته و خیلی از کانادایی‌ها نیز به خاطر نرخ مالیات پایین‌تر، نرخ اجاره‌ی مقرون به‌صرفه و کیفیت بالای آموزش در حال مهاجرت به این شهر هستند.

ونکوور، هنوز در میان ده شهر برتر جهان!

علی‌رغم سقوط دو پله‌ای، ونکوور در جدیدترین رتبه‌بندی امتیاز 96.6 را کسب کرده و هنوز هم یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود!

این شهر عملکرد فوق‌العاده‌ی خود در زمینه‌های آموزش و بهداشت و درمان را با کسب امتیاز 100 ادامه می‌دهد. با این حال، در معیارهایی از جمله فرهنگ و محیط زیست، ثبات و زیرساخت‌ها امتیاز پایین‌تری به دست آورده است.

یکی از دلایل سقوطِ ونکوور به رتبه‌ی هفتم، مسائل و مشکلات اخیر در خصوص مسکن است؛ مسئله‌ای که اکنون در سراسر کشور کانادا حس می‌شود. البته در کنار این مسائل، شهر ونکوور هنوز هم از نظرِ معیارهایی همچون بهداشت و درمان، آموزش و فرهنگ، عملکرد بسیار خوب خود را ادامه داده است.

وضعیت تورنتو از لحاظ معیارها و شاخص‌های زندگی به چه صورت است؟

در رتبه‌بندیِ جدید، تورنتو برای اولین بار از سال 2021 دیگر در جمع ده شهر برتر جهان برای زندگی جایی نداشته و به رتبه‌ی دوازدهم سقوط کرده است. علی‌رغم سابقه‌ی بسیار خوبِ تورنتو و کسب امتیازات بالا در معیارهایی مانند ثبات، بهداشت و درمان، و آموزش، رتبه‌ی این شهر به دلیل مشکلات و مسائل مرتبط با مسکن دچار تنزل شده است. به طور خاص، افزایش هزینه‌های مسکن و پایین آمدنِ دسترسی به مسکن مقرون به صرفه از دلایل سقوط تورنتو به رتبه‌ی دوازدهم به شمار می‌رود.

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها