ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

توجه دولت کانادا به افزایش ساعات کاری مجاز برای دانشجویان بین‌المللی

نوامبر سال گذشته، دانشجویان بین‌المللی در کانادا خواستار افزایش ساعات اجازه کار دانشجویی به بیش از ۲۰ ساعت در هفته بودند؛ و اداره‌ی مهاجرت کانادا (IRCC) که در حال حاضر به بررسی و بازنگری قوانین کنونی پرداخته، به دنبال اجرایی کردن این درخواست است!

اداره مهاجرت در تاریخ ۲۹ ژوئن سال جاری روند سی‌روزه‌ی بررسی و بازنگری «قوانین و ضوابط اصلاحی حمایت از مهاجران و پناهجویان» را آغاز کرده و به نظر می‌رسد بخشی از تغییرات پیشنهادی، بر موسسات آموزشی معتبر (Designated Learning Institutions) تاثیرگذار باشند.

موسسات آموزشی معتبر یا DLI به دانشگاه‌هایی گفته می‌شوند که برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی مورد تایید دولت‌های استانی یا منطقه‌ای هستند.

پیشنهاد افزایش ساعات مجاز کاری دانشجویان برای حل چالش کمبود نیروی کار

با وجود این‌که دانشجویان از نوامبر ۲۰۲۲ و در طول همه‌گیری کووید ۱۹ اجازه‌ی ۲۴ ساعت کار در هفته خارج از دانشگاه را داشتند، ساعات مجاز کاری از ۳۰ آوریل سال جاری کاهش یافت و به میزانِ ۲۰ ساعت در هفته بازگشت.

اداره مهاجرت در این خصوص اعلام نموده که: «باید به تعادل مناسبی بین نیازِ بعضی از دانشجویان به کار کردن و کسب درآمد تکمیلی، و پیروی از قوانین و شرایط مجوز تحصیل یا استادی پرمیت برسیم؛ هدف ما، حصول اطمینان از خروجیِ آکادمیک مناسب برای دانشجویان است و در همین حال می‌خواهیم هم‌راستا با کشورهایی قدم برداریم که محدودیت‌های مشخصی برای ساعات کاری دانشجویان بین‌المللی قائل می‌شوند.»

«به عنوان مثال، انگلستان، نیوزیلند و ایرلند به برخی از دانشجویان بین‌المللی مجوز کار ۲۰ ساعت در هفته می‌دهد و این میزان در استرالیا معادل ۴۸ ساعت در دوهفته است.»

دولت کانادا امیدوار است افزایش ساعات مجاز کاری برای دانشجویان خارجی در کانادا، به حل مسئله‌ی کمبود نیروی‌ کار در صنایع مختلف و به‌ویژه حوزه‌هایی که حقوق پایین‌تری دارند، کمک کند.

در ادامه‌ی گزارش IRCC آمده است که: «البته این تصمیم ممکن است به افزایش رقابت میان کانادایی‌هایی بیانجامد که در این صنایع مشغول به کار هستند؛ اما باید توجه داشت که موقعیت‌های شغلی زیادی در برخی از صنایعی که دانشجویان خارجی عمدتا در آن‌ها کار می‌کردند در سال‌های اخیر وجود داشته است.»

 

انتظار می‌رود بیش از نیمی‌ از دانشجویان بین‌المللی خواهانِ ۲۴ ساعت کار در هفته باشند

نظرسنجی اداره مهاجرت از دانشجویان بین‌المللی حاکی از این است که بیش از نیمی از آن‌ها (یعنی بیش از ۲۵۰,۰۰۰ نفر) خواهان کار کردن به میزان بیش از ۲۰ ساعت در هفته هستند.

در گزارش IRCC آمده است که: «پیش‌بینی می‌شود ۲۹۶,۹۰۶ دانشجوی بین‌المللیِ واجد شرایط از افزایش ساعات کاری مجاز بهره ببرند و این فرصت را پیدا کنند که ۱۲۸ ساعت اضافه در سال کار کنند.»

«فایده‌ی افزایش ساعات مجاز کاری برای دانشجویان بین‌المللی این است که به ازای ساعات اضافی که مشغول به کار می‌شوند، درآمد بیشتری به دست خواهند آورد؛ با در نظر گرفتن درآمد ۲۴.۲۹ دلار در ساعت، پیش‌بینی می‌شود سودِ حاصل از افزایش ساعات مجاز کاری طی ۱۰ دوره به ۱۰.۲ میلیارد دلار برسد!»

سال گذشته، جیمز کِیسی، تحلیل‌گرِ سیاست‌ها و تحقیقات فدراسیون دانشجویان کانادایی (CFS)، اظهار داشته بود که دانشجویان خارجی در کانادا بیش از هر جامعه‌ی دیگری تحت‌تاثیر افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ اجاره قرار گرفته‌اند و دلیل آن این است که این دانشجویان نمی‌توانند وام‌های دولتی یا استانی دریافت کنند.

آقای کِیسی در همین خصوص گفته: «این یک وضعیت بسیار وخیم است که نشان می‌دهد شکاف عظیمی بین زندگی دانشجویان خارجی و دانشجویان کانادایی وجود دارد.»

قوانین و ضوابطی که هم‌اکنون تحت بازنگری قرار گرفته، شامل اعطای این اختیار به اداره مهاجرت است که بتواند روند بررسی درخواست استادی پرمیت برای موسسات آموزشی که پیگیری مناسبی از وضعیت دانشجویان بین‌المللی ندارند را به حالت تعلیق درآورده و همچنین دانشجویان خارجی برای تغییر دانشگاه یا کالج خود ملزم به درخواست برای استادی پرمیت جدید باشند.

در پرتو این بازنگری و بررسی قوانین، اداره مهاجرت نیم‌نگاهی نیز به افزایش ساعات کاری مجاز برای دانشجویان خارجی دارد.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها