ویزا موندیال - visa mondial
Search
Close this search box.

اجرای سیستم امتیازبندی جدید برای اقامت دائم در آلبرتا

سیستم امتیازبندی جدید آلبرتا

سیستم امتیازبندی جدید استان آلبرتا برای اقامت دائم (PR) از دو روز پیش، یعنی ۳۰ سپتامبر، اجرا شد؛ این سیستم جدید مخصوص افرادی‌ست که قصد دارند در یکی از برنامه‌های مهاجرت کاری آلبرتا دعوتنامه دریافت کنند.

در گذشته استان آلبرتا برای صدور دعوتنامه تنها فاکتورهای مستقیم‌تر مثل داشتن پیشنهاد شغلی و پیوند با استان را در نظر می‌گرفت اما اکنون فاکتورهای انسانی بیشتری مثل سن و تحصیلات و غیره را در نظر می‌گیرد و علاقه‌مندان باید اطلاعات خود را به صورت آنلاین ثبت کنند.

استان آلبرتا در واقع برای متقاضیانِ برخی از مسیرهای برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP)، تغییراتی را در نحوه صدور EOI (Expression of Interest یا ابراز تمایل) ایجاد کرده است. بر همین اساس، متقاضیان علاقه‌مند به ورود به یکی از مسیرهای نیروی کار AAIP از تاریخ ۳۰ سپتامبر ملزم به ثبت درخواستِ «ابراز تمایل کارکنان» (Worker EOI) خواهند بود.

ابراز تمایلِ کارکنان یا Worker EOIs برای این طراحی شده که به آلبرتا کمک کند برای برطرف کردن نیازهای اقتصادی و جمعیت‌شناختی خود، کارکنان ماهر را به این استان جذب کند.

هدف از معرفیِ سیستم جدید برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا، ساده‌سازی فرایند گزینش و همسوسازی پرونده متقاضیان با نیازهای بازار کار آلبرتا است.

این برنامه به متقاضیان کمک خواهد کرد که شرایط، صلاحیت‌ها، مهارت‌ها و سابقه کار خود را ارائه نموده و بر اساس آن‌ها امتیازبندی و رتبه‌بندی شوند.

سیستم جدید امتیازبندی آلبرتا

متقاضیان برای انجامِ این کار باید وارد پرتالِ AAIP شده و فرم مربوطه را بر اساس اطلاعات شخصی خود پر کنند. دولت استانی آلبرتا اعلام کرده کسانی که اطلاعات Worker EOI را ارائه می‌کنند، وارد استخر مسیر مهاجرتی نیروی کار می‌شوند و پرونده آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. ثبت درخواست برای این مسیر رایگان است.

متقاضیان بر اساس جدول امتیازات Worker EOI رتبه‌بندی می‌شوند؛ و سازوکار این رتبه‌بندی مشابه سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) فدرال است.

به عنوان مثال، امتیازاتی که به متقاضیان داده می‌شود، بر اساس فاکتورهای انسانی مانند موارد زیر خواهد بود:  

  • سطح تحصیلات (و این‌که در آلبرتا تحصیل کرده باشند یا نه)
  • سطح زبان
  • سابقه کار (آن‌هایی که در آلبرتا سابقه کاری دارند، امتیاز بیشتری کسب می‌کنند)
  • سن 
  • برخورداری از ارتباطات خانوادگی در استان

احتمال انتخاب شدنِ متقاضیانی که امتیاز بیشتری کسب کنند، بالاتر است. دعوتنامه‌ها هم از طریق ایمیل به متقاضیان ارسال می‌شود.

نکته مهم این است که متقاضیانی که هم اکنون «دارای یک Worker EOI یا Entrepreneur EOI (ابراز تمایل کارآفرینان) یا یک پیش‌نویس درخواست یا درخواست فعالِ AAIP هستند»، نمی‌توانند Worker EOI جدیدی ارائه کنند.

دولت استان آلبرتا همچنین اعلام کرده که نیازی به عجله کردن برای ثبت درخواست وجود ندارد، چراکه قرعه‌کشی‌های مسیر نیروی کار تا اواسط الی اواخر اکتبر انجام نخواهد شد.

جزئیات جدول امتیازات در سیستم جدید اقامت دائم آلبرتا

جدول امتیازات Worker EOI حاوی اطلاعات بسیار مهمی برای متقاضیان است، زیرا آن‌ها را واجدشرایط قلمداد می‌کند و رتبه‌بندی آنان در دراوها را مشخص می‌کند.

جزئیات دقیق هر یک از فاکتورهای انسانی در نظر گرفته‌شده در این سیستم را در جدول زیر می‌بینید:

فاکتور انسانیحداکثر امتیازجزئیات
سطح تحصیلات۲۲

- هرچه سطح تحصیلات بالاتر باشد، متقاضی امتیاز بالاتری دریافت می‌کند؛ متقاضیان دارای مدرک دکتری، فوق‌لیسانس و لیسانس یا دارندگان مدارک فنی یا دیپلم به ترتیب ۱۲، ۱۰ و ۷ امتیاز دریافت خواهند کرد.


- فارغ‌التحصیل شدن در استان آلبرتا ۱۰ امتیاز اضافه می‌کند، و تحصیل در سایر استان‌های کانادایی ۶ امتیاز اضافه را برای متقاضی به همراه دارد.

سطح زبان۱۳متقاضیان برای ورود به این سیستم باید حداقل امتیاز CLB ۴ در زبان انگلیسی یا امتیاز NCLC معادل ۴ در زبان فرانسوی داشته باشند. هرچه امتیاز زبان بالاتر باشد، فرد امتیاز بیشتری دریافت می‌کند. مثلا با CLB معادل ۶، متقاضی ممکن است تا ۱۰ امتیاز کسب کند. افراد دوزبانه هم ممکن است ۳ امتیاز اضافه دریافت کنند.
سابقه کار۲۱سابقه کار اهمیت بسیار بالایی دارد؛ ارائه ۱۲ ماه سابقه کار یا بیشتر می‌تواند ۱۱ امتیاز به پرونده متقاضی اضافه کند. آن‌هایی که در آلبرتا تجربه کار کانادایی دارند هم می‌توانند تا ۱۰ امتیاز اضافه دریافت کنند. 
سن۵حداکثر امتیاز (۵) به متقاضیان در گروه سنی ۲۱ تا ۳۴ سال داده می‌شود؛ متقاضیانی که سن بالاتری دارند، امتیازات پایین‌تری دریافت خواهند کرد. 
ارتباطات خانوادگی در آلبرتا۸داشتن عضو نزدیک خانواده که در آلبرتا زندگی کند، تا ۸ امتیاز به امتیازات متقاضی اضافه می‌کند.
عوامل اقتصادی۳۱داشتن آفر شغلی در آلبرتا، به‌ویژه در برخی از بخش‌های خاص یا در مناطق روستایی، امتیازات قابل‌توجهی را به پرونده متقاضی اضافه می‌کند. داشتن جاب آفر در مشاغل تعیین‌شده بر اساس استانداردهای آلبرتا نیز می‌تواند ۱۰ امتیاز اضافه برای فرد داشته باشد.

خلاصه مهم‌ترین نکات سیستم جدید EOI در برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا

برنامه‌های مهاجرت کاری به آلبرتا

آلبرتا اوایل سال جاری برای بهبود رسیدگی به تقاضای بالا و پیروی از اولویت‌های بازار کار، نحوه قبول درخواست‌های مرتبط با مسیرهای نیروی کار را تغییر داده بود.

این استان در ژوئن امسال اعلام کرده بود که تعداد مشخصی از درخواست‌ها را وارد استخر موردنظر خواهد کرد؛ و اگر این تعداد تا تاریخ ماهیانه مشخص‌شده به عدد مورد نظر برسد، درخواست دیگری مورد قبول نخواهد بود.

هدف از معرفی این سیستم، ایجاد تعادل بهتر بین زمان پردازش و بررسی پرونده‌ها و تارگتِ تعیین‌شده برنامه استانی آلبرتا توسط اداره مهاجرت کاناداست که برای سال ۲۰۲۴، معادل ۹,۷۵۰ نفر است. برنامه‌هایی که تحت‌تاثیر سیستم جدید قرار دارند عبارتند از:

فکر می‌کنید چرا آلبرتا به ویژگی‌های فردی مهاجران توجه می‌کند و این تغییر چه تاثیری در فرایند اخذ اقامت دائم کانادا دارد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قالب کامنت مطرح کنید. 

همچنین اگر قصد اقامت دائم در استان آلبرتا را دارید می‌توانید با رزرو وقت مشاوره پرسش‌های خود از کارشناسان ویزاموندیال بپرسید.

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها