Search
Close this search box.

کاهش ظرفیت ویزای تحصیلی و تغییر شرایط PGWP در بیانیه جدید اداره مهاجرت کانادا

شاخص‌ترین نکات

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد: «محدودیت ظرفیت تعداد دانشجویان بین‌المللی همچنان اعمال خواهد شد.»

اداره مهاجرت کانادا در سال ۲۰۲۵ تعداد ۴۳۷٬۰۰۰ استادی پرمیت (مجوز تحصیل) صادر خواهد کرد. به گفته این وزارتخانه این ظرفیت براساس کاهش ۱۰ درصدی از سقف تعیین‌شده‌ی سال ۲۰۲۴ که ۴۸۵٬۰۰۰ استادی پرمیت بود، مشخص شده و ورودی‌های سال ۲۰۲۶ را کنترل خواهد کرد.

اداره مهاجرت انتظار دارد این اقدام منجر به کاهش صدور ۳۰۰٬۰۰۰ استادی پرمیت شود.

این موارد تنها بخشی از اعلامیه وزیر مهاجرت درباره تغییرات ویزای تحصیلی کانادا است.

دانشجویان فوق لیسانس و دکتری نیز باید نامه اتستیشن ارائه کنند

سقف تعیین‌شده برای استادی‌پرمیت، دانشجویان فوق لیسانس و دکتری را نیز در بر می‌گیرد و آن‌ها دیگر از ارائه نامه اتستیشن معاف نخواهند بود.

طبق گفته وزارتخانه «با توجه به مزایایی که آن‌ها برای بازار کار کانادا به ارمغان می‌آورند،» تقریبا ۱۲ درصد از ظرفیت برای دانشجویان این مقاطع رزرو شده است.

داشتن نامه اتستیشن یا PAL از ژانویه امسال برای بسیاری از دانشجویان کالج‌ها و لیسانس ضروری اعلام شد تا وزارت مهاجرت بتواند صحت درخواست‌های آنان را تایید کند و تعداد استادی‌پرمیت‌های صادرشده را کنترل کند.

شرایط PGWP تغییراتی داشت

علاوه بر موارد بالا شرایط ویزای کار پس از تحصیل (PGWP) نیز تغییر کرد. متقاضیانی که بعد از ۱ نوامبر ۲۰۲۴ اقدام می‌کنند، ملزم به داشتن CLB 7 برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و CLB 5 برای فارغ‌التحصیلان کالج هستند.

مارک میلر می‌گوید انتظار دارد این اقدام منجر به کاهش صدور ۱۷۵٬۰۰۰ PGWP در سه سال آتی شود.

محدودیت‌ها برای اپن‌ورک‌پرمیت همسر (SOWP)

اداره مهاجرت کانادا همچنین صدور اپن ورک‌پرمیت همسر دانشجویان فوق لیسانس را محدودتر کرد.

پیش از این دانشجویان کالج و لیسانس برای دریافت مجوز اپن‌ورک‌پرمیت همسر (SOWP) با محدودیت مواجه شدند. اکنون همسر دانشجویان فوق لیسانسی که دوره تحصیلی‌شان کمتر از ۱۶ ماه است، مجاز به دریافت این مجوز نیستند.

انتظار می‌رود این امر منجر به صدور ۵۰٬۰۰۰ مجوز کار همسرِ کمتر در سه سال آینده شود.

توجه داشته باشید دوره‌های فوق لیسانس در کانادا معمولا دوساله است و این افراد مشکلی برای دریافت ویزای همراه کاری نخواهد داشت. اگر دوره فوق لیسانس کمتر از ۱۶ ماه باشد، همسر دانشجو با محدودیت مواجه می‌شود. 

فارغ از برنامه دانشجویان بین‌المللی، محدودیت‌های جدید برای مجوزهای اپن‌ورک‌پرمیت همسر، به همسران کانادایی‌ها یا مقیمان دائمی که در مشاغل حیاتی شاغل هستند، اعمال خواهد شد.

تاثیر تغییرات بر برنامه نیروی کار موقت خارجی

نرخ بیکاری کانادا از آپریل ۲۰۲۳ رو به افزایش است و در این بازه افزایش ۱.۵ درصدی داشته است. وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا می‌گوید در مجموع نرخ بیکاری کانادا از ۶.۴ به ۶.۶ درصد افزایش یافته است. طبق آمارها در آگوست ۲۰۲۴ حدود ۱.۵ میلیون بیکار در این کشور وجود داشته که این عدد ۶۰٬۰۰۰ نفر نسبت به ماه قبل بیشتر است.

هدف از اقداماتی که امروز اعلام شد، کاهش حجم اقامت موقت در کانادا با مجوز کار در آینده نزدیک است.

در جلسه اخیر وزیر کار و توسعه کانادا، رندی بواسنو، در کنار وزیر میلر صحبت کرد و بسیاری از مواضع او را در خصوص هدف از ورود نیروی کار موقت خارجی تکرار کرد. او اظهار داشت نیروی کار موقت خارجی باید آخرین راه حل باشد و هرگز به راهی برای جایگزینی کارگران کانادایی یا کاهش دستمزد آن‌ها تبدیل نشود.

با این حال وزیر بواسنو خاطرنشان کرد ۹۹ درصد رشد اقتصادی در کانادا به مهاجرت بستگی دارد. پیش‌بینی می‌شود این میزان تا سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

تغییرات بیشتری در راه است

امسال شاهد تغییرات اساسی در سیستم مهاجرت کانادا بودیم، از تعیین سقف برای مهاجرت تحصیلی تا نامه‌های اتستیشن استانی و محدودیت‌های مجوز کار همسر؛ برنامه وزارت مهاجرت این است که این تغییرات ادامه پیدا کند.

وزیر میلر قبلاً اعلام کرده بود که او آماده رسیدگی به سطوح مهاجرت دائمی به کانادا است. وزیر خاطرنشان کرد که اگرچه «اصلاح بیش از حد» سطوح مهاجرت دائم ضروری نیست، اما تغییراتی که او در نظر گرفته است «قابل توجه» خواهد بود. انتظار می‌رود در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه شود.

احساس شما نسبت به تغییر قوانین مهاجرت کانادا چیست؟ شمامی‌توانید نظرات و پرسش‌های خود را در قالب کامنت با کارشناسان ویزا موندیال مطرح کنید.

اطلاعات و اخبار مرتبط

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

برای مهاجرت به کانادا نیاز به کمک دارید؟

شرکت مهاجرتی ویزا موندیال یک شرکت حقوقی پیشرو در زمینه مهاجرت به کاناداست که ۱۲ سال سابقه فعالیت دارد. ویزا موندیال با پشتوانه تیمی بیش از ۲۰۰ نیروی متعهد به شما برای مهاجرت آسان به کانادا کمک می‌کند. از زمان تاسیس ویزا موندیال تا کنون بیش از ۱۰‌هزار پرونده مهاجرتی با موفقیت به اتمام رسیده‌اند. این موضوع ویزا موندیال را به یکی از قابل‌‌اعتماد‌ترین موسسات مهاجرتی کشور تبدیل کرده است.

تیم ویزا موندیال
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها