Search
Close this search box.

مرتضی هماپور

سرمایه گذاری در کانادا

درود به همه ی همراهان عزیز در برنامه ی پادکست موندیال من مرتضی هماپور هستم مشاور رسمی مهاجرت کانادا و این پادکست رو که در مورد روش های سرمایه گذاری در کانادا هست از شهر زیبای ونکوور برای شما عزیزان ثبت می کنم .

خب گرفتن تصمیم بزرگ سرمایه گذاری در یک کشور دیگه کار ساده ای نیستش و برای تصمیم گیری تو این زمینه نیاز به اطلاعات خیلی زیاد، دید باز و یک جامعیتی هست که اون فردی که میخواد این کار رو انجام بده باید ابتدا تمام روش ها رو خوب و دقیق بررسی بکنه و سیستم رو خیلی خوب و جامع بشناسه و بعد بتونه تصمیم خودش رو با دید باز و آگاهانه بگیره.

اگر قصد سرمایه گذاری، کار آفرینی یا راه اندازی یک تجارت در کشور کانادا رو دارین توی این پادکست همراه من باشین تا اطلاعات لازم رو در اختیار شما بگذارم.

خب هر کدوم از استان های کانادا بر اساس نیازی که توی اون استان تعریف کردن مهاجرین خودشون رو انتخاب میکنن خب طبیعتا یکسری روش های مهاجرتی تعریف میکنن یک سری روش های مهاجرت منابع سرمایه گذاری کارآفرینی و حالا نوع دیگه مهاجرت رو تعریف میکنن که از طریق اون بتونن نیاز خودشون رو برطرف کنن.

نتایج مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی

من توی این بخش یک تقسیم بندی کلی انجام دادم که توی این تقسیم بندی بر اساس نتیجه ای که شما از درخواست مهاجرت خودتون قراره بگیرین به 2 تا خروجی میتونین برسین:

پس دو تا دسته کلی داره، اقامت دائم یا ویزای کار. در مورد این دو خروجی من میخوام یکمی بیشتر تو این بخش برای شما دوستان صحبت بکنم.

روش اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری

در گروهی که اقامت دائم در نتیجه ی درخواست اون برنامه ی سرمایه گذاری گرفته میشه خودش 2 دسته داره:

توی دسته یک از مهاجرت که مثل برنامه ی سرمایه گذاری کبک که در حال حاضر تنها روشی هست که تو این گروه قرار میگیره کار به نحوی هستش که شما با پرداخت مبلغی بلاعوض به اون استان ، یا با قرار دادن مبلغی به صورت امانت در یک مدت 5 ساله و بعد باز پس گرفتن اون مبلغ بدون هیچ سود میتونیم بدون هیچ شرط و شروطی اقامت دائم خودتون و خانواده خودتون رو اخذ کنین.

پس در این روش هیچ شرط و شروطی برای راه اندازی یک بیزینس کسب و کار بعد از ورود شما به کشور کانادا وجود نداره. باز تو همین گروه که قراره شما در نهایتش اقامت دائم رو دریافت بکنین یک گروه دیگه داریم که باز تو این روش میان اقامت دائم رو در خروجی اون پروژه به شما میدن ولی اینجا یک شرطی براتون میذارن. شرط چیه؟ شرطی که برای شما میذارن اینه که میگن شما باید بعد از ورودتون به کشور کانادا به اون استان برین و حالا بسته به برنامه های مختلف 1 تا 2 سال در اون استان اون مبلغ سرمایه گذاری که تعهدش رو دادید سرمایه گذاری کنید. خب طبیعتا برای این کار میان سعی میکنن از شما یک گرویی یک وجهی یک چیزی بگیرن که مطمئن باشن که شما این کارو انجام میدین. چون به هر حال بعد از ورودتون به کشور کانادا روز اول که میان اقامت دائم خودتون رو میگیرین برای این که این کارو بتونن انجام بدن یک مبلغی رو معمولا به صورت deposit یا حالا همون خودمونیش به صورتی که وجه امانت پیش خودشون نگه میدارن که معمولا 75 هزار دلار 100 هزار دلار بسته به استان های مختلف میتونه تغییر کنه. این مبلغو امانت نگه میدارن و با شما وارد یک قرار داد میشن و میگن که شما اگر پروژه ی سرمایه گذاری خودتون رو حالا بسته به اون استان 1 تا 2 سال راه اندازی کردین و این شرایط رو تونستین انجام بدین این مبلغو میتونین از اداره ی مهاجرت پس بگیرین. پس این شد گروه اول ما که نتیجه ی کار قراره به اقامت دائم برسه. بخش اولش بدون قید و شرط بخش دومش با یک سری شرط و شروط.

تو خروجی دوم که همونطور که عرض کردم قراره که نتیجه ی ما ویزای کار باشه یعنی نتیجه ی درخواست شما برای ویزای سرمایه گذاری یا کارآفرینی خروجیش یک ویزای کار یک تا دو ساله است. که این ویزای کار با ویزا های کار معمولی که تو حالت عادی گرفته میشه فرق میکنه. این ویزای کار به صورت موقتی داده میشه برای این که اداره مهاجرت میخواد ببینه اون فردی که این ویزا رو گرفته آیا واقعا میتونه توانش و انگیزه برای سرمایه گذاری در کشور کانادا رو داره یا خیر. اگر داشته باشه بعد از مدت 6 ماه 1 سال که اون ویزای کار رو متقاضی داشت و بیزینیس رو راه اندازی کرد این امکان رو برای متقاضی باز میذارن که بتونه درخواست اقامت دائم خودش رو ثبت بکنه و اقامت دائم بگیره.

خب احتمالا الان سوال شما اینه که کدوم روش برای شما بهتره و کدوم روش رو اقدام بکنید که با من همراه باشید تو بخش بعدی این پادکست میخوام در مورد این موضوع بیشتر صحبت کنم.

بهترین روش سرمایه گذاری

خب کدوم برنامه ی سرمایه گذاری از همه ی روش ها بهتره؟ این سوالیه که همه ی متقاضیانی که قصد دارن اقدام بکنن میپپرسن حتما و به دنبال پاسخ این سوال میگردن. جواب این سوال بستگی به فاکتور های خیلی زیادی داره که باید یک سری سوال ها اول طرح بشه پاسخ این سوال ها مشخص بشه و بر اساس پاسخ این سوال ها اون برنامه ریزی انجام بشه .

سوال هایی مثل این که خب من حالا همیشه توی جلسه ی مشاوره ی خودم تو ویزاموندیال از موکلین یا مشاورین که دارم میپرسم اینه که آیا توی ایران یک بیزینسی که مولد باشه یه کسب و کار مولد که حالا تولید درآمد خوبی بکنه دارید یا خیر؟

سوال دیگه ای که من همیشه میپرسم اینه که آیا قصد دارین که بیزینس خودتون رو در حالا کشور ایران کشورهای دیگه غیر از کانادا حفظ بکنید یا نه میخواین اون بیزینسو کامل تعطیل کنین و به کانادا بیاین؟ باز این سوال میتونه خیلی تعیین کننده باشه تو مسیری که شما انتخاب میکنید. آیا سرمایه گذاری رو یه مسیری میبینین که صرفا قصد دارین باهاش اقامت دائم رو دریافت کنین یا این که یک ایده ی تجاری دارین و میخواین اون ایده ی تجاری رو عملیاتیش کنین و از اون کسب درآمد بکنین؟ آیا فرزندانی دارین که با سرمایه گذاری شما تحت حالا اون پرونده شما قرار میگیرن و میتونن رایگان به مدارس کانادا برن؟ آیا شرایط تحصیل کردن تو کشور کانادا رو دارین؟ چون خیلی وقتا خیلی از موکلین من بودن که قصدشون ویزای سرمایه گذاری بوده بعد که بررسی کردیم دیدیم که با هزینه ی خیلی کم تر و با یک ویزای تحصیلی کانادا و در ادامه گرفتن اقامت به هدفشون میرسن. پس نیاز نبوده کلی هزینه کنن برای سرمایه گذاری همه ی اینا میتونه تعیین کننده باشه در انتخاب شغل.

چند تا مثال میزنم که اینارو باهم بررسی بکنیم. در مورد همین موضوعایی که صحبت کردیم فرض کنین یه خانواده ای که آقا و خانمی در حدود 50 سال هستن سه فرزند دارن و یه بیزینس خیلی خوب و مولد و پولسازم توی ایران دارند و تصمیم برای راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا هم ندارن. یعنی قصدشون از اقدام کردن برای برنامه های سرمایه گذاری صرفا این هستش که بتونن اقامت دائم رو بگیرن و از مزایای اون استفاده کنن.

خب برای یک فرد با این شرایط احتمالا برنامه ی سرمایه گذاری کبک یکی از بهترین برنامه هایی هست که میشه بهشون پیشنهاد کرد چون پول کافی دارن قصد راه اندازی کسب و کار تو کشور کانادا ندارن و سه تا فرزندم دارن که تو سن مدرسه هستن و میتونن از مزایای مدرسه رایگان و اقامت در کانادا استفاده بکنن. پس این فرد احتمالا بهترین برنامه ای که میشه بهشون پیشنهاد کرد برنامه سرمایه گذاری کبکه.

یه نمونه دیگه ام خدمت شما عرض میکنم توی این بخش فرض کنین فردی خیلی کارآفرین هست یه شرکت موفق و مولد در کشور خودش داره و قصد گسترش فعالیت های خودش در کشور کانادا رو داره. خب این فرد هدفش از اومدن به کشور کانادا اینه که کار کنه در کشور کانادا بیزینس کنه واسه کشور خودش و به سمت جلو بره. خب برای این فرد احتمالا یکی از برنامه های کارآفرینی میتونه بهتر باشه چون ایشون در هر صورت میخواد یک بیزینسی رو در کانادا راه اندازی بکنه که ازش پول در بیاره. خب چرا که نه و چرا که نیاد از همون بیزینسش برای گرفتن اقامتشم استفاده بکنه. بیزینسش رو راه اندازی بکنه و در ادامه هم اقامت خودش رو بگیره، که حالا روش هایی مثل روش های تجاری استان منیتوبا یا سرمایه گذاری استان بریتیش کلمبیا و این شکل برنامه ها میتونه برای ایشون خیلی مفید باشه.

همونطور که گفتم گاهی اوقات حتی ویزای دانشجویی میتونه راهکار این موضوع باشه. برای همینه که همیشه توی مشاوره هایی که من خودم شخصا دارم شرایط و اهداف افراد رو دقیق و خوب بررسی میکنیم و بر اساس اون میایم بهترین برنامه ای که نیاز های اون فرد رو تامین بکنه رو پیدا میکنیم و نسبت به اون قدم بعدی رو برمیداریم.

تو بخش بعدی پادکست همراه من باشین تا یه مرور کلی و خیلی خلاصه روی تمام روش های سرمایه گذاری و تجاری کشور کانادا داشته باشیم.

تو این بخش پادکست میخوایم روش های سرمایه گذاری و کار آفرینی در استان های مختلف کانادا رو بررسی کنیم خب اینجا من هر استان رو اشاره میکنم اول اسمش رو بعد روش های موجود در اون استان رو به صورت خیلی خلاصه ذکر میکنم. ما تو پادکستای بعدی برنامه داریم که هر کدوم از این روش ها رو به صورت کاملا جزئی و با جزئیات کامل برای شما عزیزان همراه ما در ویزاموندیال آماده کنیم و اون ها رو در اختیار شما بگذاریم.

دارایی و سرمایه گذاری

قبل از شروع این بخش پادکست من میخوام عرض کنم که هر کدوم از این روشایی که ما میخوایم در موردشون صحبت کنیم یک حداقل دارایی رو نیاز دارن. یعنی برای اقدام کردنشون شما باید حداقل یک مبلغ دارایی رو داشته باشین که این مبلغ دارایی الزامی برای خرج شدن اون در کشور کانادا وجود نداره. یعنی شما فقط صرفا این دارایی رو نشون میدین که بگین جمع دارایی شما چه مبلغی هست و قرار نیست که  اون مبلغ رو به کشور کانادا بیارین. و بعد یک مبلغ سرمایه گذاری وجود داره که اون مبلغیه که شما میبایست به کشور کانادا بیارین و روی اون پروژه ای که قرار هست انجام بدین سرمایه گذاری کنین. پس ما کلمه دارایی رو برای نشون دادن میزان دارایی شما استفاده میکنیم و کلمه سرمایه گذاری رو برای اون مبلغی که قراره به کشور کانادا بیارین و اصطلاحا خرجش بکیند.

نیاز مشترک در همه ی روش های سرمایه گذاری:

خب تو تقریبا همه ی این روش ها یک سابقه ی کار 3-2 ساله که سابقه کار مدیریتی لازمه که دیگه تو تک تک این روش ها ما اون هارو تکرار نمیکنیم.

سرمایه گذاری در استان کبک

خب با استان کبک شروع میکنیم؛ کبک دو روش مرسوم تجاری داره. روش اولش برنامه سرمایه گذاری کبک هست که همونطور که جلوتر عرض کردم تنها روشی هست که در حال حاضر با پرداختن 350 هزار دلار که حالا در سال 2019 که این پادکست داره ضبط میشه امکان گرفتن اقامت دائم برای متقاضی و خانواده وابسته ی اون وجود داره. شما داراییتون تو این روش باید حداقل 2 میلیون دلار باشه و مبلغ سرمایه گذاری هم که همونطور که عرض کردم 350 هزار دلار.

کارآفرینی در استان کبک

خب روش بعدی روش کارآفرینی استان کبک هست که تو این روش میزان دارایی شما باید 900 هزار دلار باشه و مبلغ سرمایه گذاریتون در استان کبک بین 200 تا 300 هزار دلار.

نتیجه اقدام در روش سرمایه گذاری و روش کارآفرینی استان کبک: در هر دوی این ها اقامت دائم هست.

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا

استان بعدی استان بریتیش کلمبیا هست که به خاطر آب و هوای مناسبی که داره یکی از پر طرفدار ترین استان های موردنظر برای سرمایه گذاری هستش. خب دو برنامه سرمایه گذاری در بریتیش کلمبیا داریم: روش کارآفرینی هستن هر دو روشی که اول عرض میکنم. روشی هستش که دارایی شما باید 600 هزار دلار باشه و حداقل مبلغ 200 هزار دلار رو سرمایه گذاری بکنید.

و روش دوم روشی هست که دارایی شما باید 300 هزار دلار باشه و حداقل مبلغ 100 هزار دلار سرمایه گذاری کنین که تو این روش سرمایه گذاری 100هزار دلاری باید در شهر های کم جمعیت باشه شهر هایی که جمعیتشون از 75 هزار نفر کم تر هستش.

نتیجه سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا:

هر دوی روش های بریتیش کلمبیا در نهایت خروجیشون ویزای کار هست که توی روش سرمایه گذاری 200 هزار دلاری با راه اندازی اون کسب و کار به مدت 6 ماه و تو روش سرمایه گذاری 100 هزار دلاری با راه اندازی اون کسب و کار به مدت یک سال امکان درخواست اقامت دائم برای شما فراهم میشه.

سرمایه گذاری در استان انتاریو

روش بعدی که باز از روش های پر طرفدار هست از استان های پر طرفدار ، استان انتاریو هست که خب پرجمعیت ترین استان کاناداست. روش های استان انتاریو یه مقداری از نظر میزان سرمایه گذاری دشوار هستن و زیادن. در این روش سرمایه گذاری استان انتاریو دارایی شما ارزیابی نمیشه ولی مبلغ سرمایه گذاری که باید تو این استان با خودتون بیارین و سرمایه گذاری کنین بین 5 تا 10 میلیون دلار هست. بله این روش روش خیلی گرونیه.

نتیجه ی این پروژه: یک ویزای کاره که در ادامه امکان تبدیل شدن به ویزای اقامت رو داره.

کارآفرینی در استان انتاریو

توی استان انتاریو یک روش دیگه ام داریم که روش کارآفرینی هست تو استان انتاریو ، تو این روش دارایی شما باید حداقل 800 هزار دلار باشه و سرمایه گذاری شما بین 500 تا 1 میلیون دلار که بستگی داره که در کدوم بخش از این استان بخواین سرمایه گذاری بکنین. اگه تو بخش های پرجمعیت بخواین سرمایه گذاری کنین داراییتون تا سقف 5/1 میلیون دلار هم باید برسه و مبلغ 1 میلیون دلار باید سرمایه گذاری کنین. اگه تو بخشای کم جمعیت بخواین سرمایه گذاری بکنید داراییتون 800 هزار دلار و سرمایه گذاریتون حداقل 500 هزار دلار خواهد بود.

این روش هم نتیجش یک ویزای کاره که قابلیت تبدیل شدن به ویزای اقامت رو داره.

سرمایه گذاری در استان آلبرتا

استان بعدی که یکی از استان های نفتی کاناداست استان آلبرتا هست. برنامه سرمایه گذاری استان آلبرتا که  در حال حاضر در سال 2019 یک روش تجاری بازه که گروه کشاورزان خود اشتغاله، مخصوص کشاورزان عزیز هست که داراییشون باید حداقل 500 هزار دلار باشه و سرمایه گذاریشونم باید حداقل 500 هزار دلار باشه.

نتیجه ی این روش مستقیم اقامت دائم کاناداست و در صورت موفقیت میتونه اقامت دائم کانادا رو به صورت مستقیم در روز اول ورودتون به کشور کانادا اخذ کنه.

سرمایه گذاری در استان مانیتوبا

مانیتوبا استان بعدی هست که میخوام در موردش صحبت بکنیم. توی برنامه سرمایه گذاری مانیتوبا دو گروه داریم گروه کارآفرینان که تو این روش دارایی شما باید حداقل 500 هزار دلار باشه. سرمایه گذاری شما توی استان مانیتوبا در گروه کارآفرینان باید بین 150 تا 200 هزار دلار باشه بسته به محلی که در استان سرمایه گذاری میکنن.

نتیجه ی این پروژه یعنی ویزای کارآفرینی مانیتوبا دوباره یک ویزای کاره که قابلیت تبدیل شدن به ویزای اقامت رو داره و گروه دوم در استان مانیتوبا گروه کشاورزانه مثل استان آلبراتا ولی با این تفاوت که تو مانیتوبا گروه کشاورزان داراییشون باید 500 هزار دلار باشه باز مثل آلبرتا و سرمایه گذاریشون اینجا 300 هزار دلار در مناطق روستایی استان مانیتوبا باید باشه.

تو این روش استان مانیتوبا یک دپازیت یا یک امانت 75 هزار دلاری هم دریافت میکنه که یک ودیعه ای هست که پیش خودش نگه میداره ویزای کارو به شما میده و اگر شما اون ویزای کارو در حقیقت بتونید که باهاش کار بکنین و اون تعهداتی که دادین هم انجام بدین امکان گرفتن اقامت دائم براتون باز میشه. هم اینکه میتونین پول خودتون رو پس بگیرین، اون 75 هزار دلار رو.

سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک

استان بعدی استان نیوبرانزویک هست. برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک در دو گروه جذب سرمایه گذار داره :

گروه اول گروه کارآفرینان هست. دارایی 600 هزار دلاری میخواد و سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک به مبلغ 250 هزار دلار باید باشه حداقل و این استان هم تو روش کارآفرینان 100 هزار دلار رو به صورت دپازیت یا امانت نگه میداره به صورت گرو پیش خودش. و خبر خوب در مورد برنامه ی نیوبرانزویک اینه که اقامت دائم رو میده. یعنی از همون ابتدا اقامت دائم رو میگیرید. اون 100 هزار دلار رو پرداخت میکنید، اگر تو اون استان سرمایه گذاری کنین بعدا امکان پس گرفتن اون 100 هزار دلار رو خواهید داشت.

تو استان نیوبرانزویک گروه فارغ التحصیلان کارآفرین رو هم داریم که مخصوص افرادی هست که در استان نیوبرانزویک تحصیل کردن و فارغ التحصیل شدن و حالا یک کسب و کاری میخوان راه اندازی کنن که باید مالک 100 درصد اون کسب و کار باشن و در استان نیوبرانزویک باشه طبیعتا.

خوبی این روش اینه که باز امکان گرفتن اقامت دائم رو به شما میده. یعنی شما در استان نیوبرانزویک تحصیل میکنین فارغ التحصیل میشین یه کسب و کاری راه اندازی میکنین و با اون میتونید درخواست اقامت دائم بدین.

سرمایه گذاری در استان نوا اسکوشیا

استان نوا اسکوشیا استان بعدی هست. برنامه سرمایه گذاری استان نوا اسکوشیا در دو گروه هم مثل استان نیوبرانزویک جذب مهاجر سرمایه گذار داره. گروه اولش گروه همون کارآفرین ها یا تجار هست که دارایی حداقل 600 هزار دلار میخواد و سرمایه گذاریش حداقل باید 150 هزار دلار باشه که تو این روش نتیجش یه ویزای کار یکساله است.

روش دوم تو استان نوا اسکوشیا گروه فارغ التحصیلان کارآفرینه که باز مربوط میشه به افرادی که در استان نوا اسکوشیا تحصیل کردن و فارغ التحصیل شدن و مالک 100 درصد یک کسب و کار هستن که میتونن درخواست اقامت دائم خودشون رو از این روش تجاری در استان نوا اسکوشیا بدن.

سرمایه گذاری در مناطق شمال غربی

خب برنامه بعدی برنامه سرمایه گذاری مناطق شمالی غربی در کشور کاناداست. یعنی استان های شمالی. استان شمالی نورث وست تریتوری که تو این روش دارایی شما باید بین 250 تا 500 هزار دلار باشه. بسته به اون مکانی که اون شهری که انتخاب میکنید و میزان سرمایه گذاری شما 150 تا 300 هزار دلار. تو این روش خروجی ویزای کار دو ساله هست. خب با توجه به موقعیت این استان خیلی پر طرفدار نیست چون معمولا روش بهتری میشه از این استان پیدا کرد.

سرمایه گذاری در استان پرنس ادوارد

استان بعدی استان پرنس ادوارد هست. برنامه سرمایه گذاری جزیره پرنس ادوارد 3 تا زیر شاخه داره. برای برنامه ی تجاری اولیش ویزای در حقیقت کارآفرینیش هستش که دارایی 600 هزار دلاری لازمه براش و حداقل میزان سرمایه گذاری نداره. یعنی شما رو ملزم نمیکنه که فلان مبلغ رو حتما باید سرمایه گذاری بکنین.

خروجی این برنامه ویزای کار هست. ویزای کار موقت به شما میده و بعدا امکان تبدیل شدن به ویزای اقامت دائم رو داره.

زیر شاخه کارآفرینی با مالکیت نسبی:

زیرشاخه ی بعدی در استان پرنس ادوارد زیر شاخه کارآفرینی با مالکیت نسبی اصطلاحا بهش میگن. تو این روش دارایی شما باید 600 هزار دلار باشه سرمایه گذاریتون 150 هزار دلار و مبلغ دپازیت یا همون امانت یا گرویی که استان پرنس ادوارد میگیره 200 هزار دلار هست.

نتیجه ی این ویزا کارت اقامت دائمشون هست که خب مستقیم به شما داده میشه

زیر شاخه ی کارآفرینی با مالکیت %100 :

و گروه بعدی زیر شاخه ی دوباره کارآفرینی با مالکیت 100 درصده گروه قبلی مالکیت نسبی بود. یعنی شما میتونستید مالک 100 درصد بیزینس نباشین ولی تو این گروه باید مالک 100 درصد بیزینس بشین که باز مثل گروه قبلی 600 هزار دلار دارایی لازم دارین 150 هزار دلار مبلغ سرمایه گذاریتونه و باز مثل گروه قبلی 200 هزار دلار باید به صورت دپازیت پرداخت بکنید که در صورت راه اندازی اون کسب و کار بعدا میتونین اون پولو از استان پس بگیرین.

سرمایه گذاری در استان ساسکاچوان

اول این مورد رو باید گفت که افرادی که میخوان برای استان ساسکاچوان وکیل استخدام بکنن حتما لازم هست که اون وکیل در استان ساسکاچوان ثبت شده باشه. مثل استان کبک که این برنامه رو داره که خب بنده اخیرا در استان ساسکاچوان کد عضویت دریافت کردم و میتونم به علاقمندانی که دوست دارن به این استان هم برن خدمات رو ارائه بکنیم.

خب در برنامه سرمایه گذاری استان ساسکاچوان هم روش تجار رو داریم یا همون کارآفرین ها رو داریم. حداقل داراییش 500 هزار دلار و مبلغ سرمایه گذاری تو استان ساسکاچوان بین 200 تا 300 هزار دلار بسته به اون جایی که شما میخواین سرمایه گذاری کنین داره و نتیجه این پروژه ویزای کار 2 ساله است. تا پارسال ساسکاچوان اقامت دائم رو میداد ولی خب تغییر داد برنامش رو از سال 2018.

روش دوم در استان ساسکاچوان روش مالکین یا مدیران مزرعه هست. یعنی باید تجربه ی کار در زمینه ی مزرعه داری داشته باشین. داراییش 500 هزار دلاره و میزان سرمایه گذاری حداقلی نداره تو این روش ولی دپازیت 75 هزار دلاری دریافت میکنه یعنی پول گرو 75 هزار دلاری میگیره. و خوبی این روش اینه که نتیجش اقامت دائمه. پس اگر کشاورز هستین یا صاحب مزرعه هستین این گروه میتونه برای شما خیلی خوب باشه.

سرمایه گذاری در استان یوکان

استان آخر بهش رسیدیم که استان یوکان هست و این استان هم باز مثل استان شمالی خیلی پرطرفدار نیست بخاطر اون منطقه از نظر جغرافیایی که تو شمال استان بریتیش کلمبیا هستش و آب و هوای خیلی سردی داره. برنامه سرمایه گذاری یوکان دارایی بین 300 تا 500 هزار دلاری میخواد و سرمایه گذاری حداقل تو استان یوکان باید 300 هزار دلار باشه و ویزای کار دوساله نتیجه ی این پروژه خواهد بود.

خب دوستان استان های ما تموم شد. همونطور که دیدین هر کدوم از استان ها با توجه به نیاز خودش روش های خودشو طراحی کرده. خب اینجا ما فقط به صورت موردی استان هارو اشاره کردیم. تو پادکستای بعدی تک تک استان ها رو به صورت کامل و تفصیلی بهش میپردازیم. اگر قصد سرمایه گذاری دارین لطفا اول تمام روش ها رو خوب بشناسین و نیاز خودتون رو دقیق بدونین و بعد انتخاب کنید که حالا با توجه به این همه روش هایی که وجود داره حتما میتونه یه روش خیلی خوب رو از اینا انتخاب کنین.

سپاس از این که با من همراه بودین توی این پادکست که یخورده ام طولانی شد و شب و روزتون بخیر باشه.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها