Search
Close this search box.
مرتضی هماپور

سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استان نیوبرانزویک

درود به همراهان عزیز، در برنامه پادکست موندیال. من مرتضی هماپور هستم و این پادکست رو از شهر ونکوور برای شما دوستان ضبط میکنم.

قبل از شروع این پادکست، دوست دارم که سال شمسی 1398 رو به همه شما عزیزان و همزاهان تبریک بگم. امیدوارم که امسال، سالی پر از شادی و کامیابی برای شما باشه. و تشکر کنم ازتون برای همراهی ما در سال های قبل وامیدوارم که امسال بتونیم برنامه های خوب و بهتر از برنامه های گذشته برای شما بسازیم و همراه شما باشیم.

خب، خیلی از استان های کانادا به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی ای هستند که برنامه جدی برای توسعه بیزینس خودشون یا راه اندازی کسب و کار در کشور کانادا و در اون استان مد نظر رو داشته باشن. استان نیوبرانزویک هم یکی از همون استان هایی هست که برنامه تجاریش رو ارائه میکنه و تاجرین و بیزینس من ها و مدیران ارشد مینونن برای گرفتن اقامت دائم از طریق این استان اقدام کنند، به این استان بیان و کسب و کار خودشون رو راه اندازی کنن.

توی این برنامه من قصد دارم که حداقل های برنامه تجاری استان نیوبرانزویک و همینطور نکات خیلی مهمی که باید شما اونها رو بدونید برای اقدام کردن رو با شما به اشتراک بذارم. همراه من باشید با بخش بعدی پادکست.

توی این بخش پادکست میخوام در مورد حداقل شرایط مورد قبول توسط استان نیوبرانزویک براتون صحبت کنم.

خب ما اول شرط سنی رو داریم، در برنامه نیوبرانزویک سن سرمایه گذار حتما باید زیر 55 سال باشه. یعنی اگر سن بالای 55 باشه امکان اقدام کردن در این برنامه وجود نداره.

خب، برخلاف بعضی از استان های کانادا که نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی ندارند، استان نیوبرانزویک یک حداقل نمره ای رو مشخص کرده که همه افرادی که قصد اقدام دارند، باید اون حداقل نمره رو تامین کنند. که در حدود آیلتس 5 هست. پس اگر حدود آیلتس 5 رو هم سرمایه گذارها نمیتونن بگیرند، امکان اقدام کردن باز در این روش وجود نداره.

حداقل 2 سال تحصیلات بعد از دیپلم دبیرستان باید داشته باشید، و حداقل 600 هزار دلار سرمایه که 300 هزار دلار از اون 600 هزار دلار سرمایه ی نقد باشه.

تجربه کاری افرادی هم که میخوان اقدام بکنن، باید حداقل 3 سال باشه، حالا یا به عنوان مدیر اقدام میکنن یا به عنوان مالک بیزینس، که اگر به عنوان مدیر اقدام بکنن، باید حداقل تجربشون 5 سال باشه تو پنج سال گذشته. ولی به عنوان مالک اگر اقدام میکنن 3 سال در پنج سال گذشته.

خب در برنامه نیوبرانزویک، بعد از اینکه فرد پذیرفته بشه قرارهست که 250 هزار دلار دراستان نیوبرانزویک سرمایه گذاری کند. البته شرایط خیلی مشخص و دقیقی برای نحوه هزینه کردن این پول هم وجود دارد که حالا تو بخش های بعدی پادکست در موردش صحبت میکنم.

و حداقل هم دو شغل باید ایجاد بشه، در استان نیوبرانزویک که اون شغل هارو افرادی که مقیم اون استان هستند بگیرند.

خب، استان برای اینکه مطمئن باشه شما اون 250 هزار دلار رو بعد از ورود به اونجا سرمایه گذاری میکنید میاد مبلغ 100 هزار دلار به شکل امانت از شما دریافت میکنه قبل از اومدنتون به کانادا. که مطمئن بشه که شما اون 250 هزار دلار رو سرمایه گذاری خواهید کرد. در صورتی که اون مبلغ 250 هزار دلار رو سرمایه گذاری کنید، استان مبلغ 100 هزار دلار ودیعه شما رو بعد از مدت زمان مشخصی که حداقلش یکساله، به شما عودت میکنه.

خب تو برنامه نیوبرانزویک، در همون ابتدایی که وارد کانادا میشین اقامت دائم کانادا رو دریافت میکنید. برای همین خب اون ریسک هم برای اون استان وجود داره که نکنه اون اقامت رو شما ازون طریق بگیرین و بعدا بیزینس رو راه اندازی نکنید. چون به هر حال بحث اقامت دائم هم هست خب یخورده پیگیریش برای اون استان پیچیده هست در ادامه. ازین رو اون 100 هزار دلار میتونه یه جورایی یه گارانتی برای اون استان باشه که اگر سرمایه گذار اون کار رو انجام نداد اون 100 هزار دلار رو از دست بده.

خب تو برنامه نیوبرانزویک مثل خیلی از استان های دیگه، مهاجرین از طریق امتیاز بندی انتخاب میشن یعنی یک جدول امتیاز بندی ای وجود داره، شرایط افراد با اون جدول سنجیده میشه و اگر به حداقل امتیاز قبولی که ما الان در ابتدای سال 2019 هستیم، 65 امتیاز هست یعنی حداقل امتیاز قبولی از صد امتیاز، اگر اون حداقل رو سرمایه گذار داشته باشه، میتونه وارد مرحله بعدی بشه. اگرکمتر از 65 باشه که تو همون مرحله اول پرونده رد میشه.

حداقل نمره هم که عرض کردم 65 هست و این 65 امتیاز به فاکتورهای سن حداکثر 10 امتیاز، مدرک زبان حداکثر 25 امتیاز، مدرک تحصیلی حداکثر 25 امتیاز، سابقه مدیریت حداکثر 20 امتیاز، طرح تجاری پیشنهادی شما حداکثر 15 امتیاز و شرایط تحصیلی یا مدرک زبان همسرتون حداکثر5 امتیاز. مجموع اینها از 100 هست و اگر شما 65 رو بدست بیارید میتونید وارد مرحله بعدی بشید. ما فرضمون رو بر این میذاریم که شما 65 رو بدست آووردید که بتونید وارد بخش بعدی پادکست بشیم، همراه من باشید.

خب، توی این بخش پادکست میخوایم در مورد مراحل اجرایی شما در برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک بپردازیم و صحبت کنیم. خب، تو شروع پروسه باید حتما یک سفر تجاری برای شناخت شرایط سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک داشته باشید به این استان. و تو استان نیوبرانزویک برای تسهیل این کار، چون به هر حال بعضی از افراد ویزای توریستی کشور کانادا رو ندارند و نمیتونن به این استان سفر کنند، برنامه های اطلاع رسانی رو در یکسری از کشورهای آسیایی و بعضی وقتها جنوب آفریقا هم برگزار میکنه که امکان شرکت در اونها هم هست. یعنی یا باید سفر تجاری به استان انجام بشه یا باید در یکی از اون سمینارهایی که این استان برگزار میکنه شرکت کنید. بعد ازینکه شرکت کردین، مدارکتون جفت و جور میشه و شما درخواست اولیه خودتون رو به استان میدین و میگین که من علاقه مند هستم که بیام و در استان نیوبرانزویک سرمایه گذاری کنم. خب، تو این مرحله شما باید یک ظرح تجاری مختصر از کاری که میخواین انجام بدین رو هم آماده کنید و به استان بدید. دادن اون طرح تجاری، کیفیت اون طرح تجاری وقتی که به استان میدین خیلی مهمه و بسیاری از پرونده ها به خاطر اینکه طرح تجاری دقیقی به استان نمیدن یا اینکه طرح تجاریشون بر اساس واقعیت های منطبق با استان نیوبرانزویک نیست، در همین مرحله رد میشن و به مرحله بعدی نمیرسن. به فرض اینکه طرح تجاری شما خوب هم باشه، سایر شرایتطون هم بر اساس همون امتیاز بندی که عرض کردیم جوری بود که به 65 رسیدید، تو این مرحله استان به شما یک دعوتنامه ای میده و به صورت رسمی از شما میخواد که شما پروندتون رو برای استان بفرستین که ارزیابی نهایی رو انجام بده.

تو این مرحله شما همه مدارکتون رو جمع و جور میکنید و بر اساس حالا اون بیزینس پلنی که دارید کل مدارک کامل رو به استان میدین و مدارک مالی خودتون، مدارک اون اسنادی که دارین همه ارزیابی میشه و استان ارزیابی نهایی خودش رو انجام میده. و اگر این ارزیابی نهایی مثبت باشه، شما قبولی نهایی رو دریافت میکنیدو یک توافق نامه با استان نیوبرانزویک امضا میکنید و بعد از اینکه اون توافق نامه رو امضا کردید اون 100 هزار دلار مبلغ ودیعه و یا امانت رو به استان نیوبرانزویک میدید.

و در مرحله بعدی هم که درخواست ویزای اقامت دائم خوذتون رو به دولت مرکزی کانادا میدین و اونها بعد از چک کردن شرایط شما از نظر اینکه سو پیشینه نداشته باشین و مشکل پزشکی هم خدایی نکرده مشکلات پر هزینه نداشته باشین، اقامت دائم کانادا برای شما صادر میشه بعد از اومدنتون به خاک کانادا و شما فردی میشین که کارت اقامت دائم کانادا رو دارید.

خب من یک نکته کوچیک داخل پرانتز اینجا میخوام اشاره کنم، اونم اینه که در تهیه ی طرح تجاری سعی کنید حتما با افرادی کار کنید که واقعیت های اون استان نیوبرانزویک رو دارن. یعنی ترجیحا حتی در اون استان زندگی کردن چون اگر توی استان نیوبرانزویک نباشن، احتمالا طرح تجاریشون ممکنه منطبق نباشه بر اساس اون چیزهایی که واقعا در اون استان وجود داره و این باعث میشه که پرونده شما خدایی نکرده مردود بشه. اونجا از خدمات متخصصین استفاده کنید که شانستون برای قبولی بالاتر باشه.

خب نتیجه ی ویزا در برنامه نیوبرانزویک کارآفرینی نیوبرانزویک، اقامت دائم. خب قبلا هم عرض کردم، که شما از همون ابتدا اقامت دائم کانادا رو دریافت میکنید، 100 هزار دلار به استان دادین به صورت امانت که بیزینس 250 هزار دلاری خودتون رو راه اندازی کنید، اگر راه اندازی نکنید، خب به تعهد خودتون عمل نکردین و 100 هزار دلار رو استان به شما عودت نمیکنه. اگر راه اندازی کنید 2 نفر حداقل استخدام کنید، بعد از حداقل یکسال میتونید درخواست بدین به استان برای ارزیابی، بعد از ارزیابی استان اون مبلغ 100 هزار دلار رو به شما برمیگردونه.

خب احتمالا این سوال تو ذهن شما پیش میاد که بعد از ورود به استان نیوبرانزویک چه شرایطی برای راه اندازی اون کسب و کار وجود داره. یعنی کسب و کار باید چه کیفیتی داشته باشه که مورد قبول استان باشه و شما بتونید اون 100 هزار دلار خودتون رو پس بگیرید. تو بخش بعدی پادکست همراه من باشید تا در مورد شرایط اون بیزینسی که میخواید تو استان نیوبرانزویک راه اندازی کنید صحبت کنیم.

برای اینکه بدونیم چه شرایطی باید بیزینس داشته باشه در استان نیوبرانزویک، قبلش میخوام توجه شما رو به یه موضوعی جلب بکنم که شاید پاسخی برای این سوال باشه.

استان های کانادا اصلا چرا برنامه بیزینسی طراحی کردن، چرا میخوان بیزینس من های خارجی رو جذب کنن. خب طبیعتا این کارو برای این انجام میدن که شرایط تجاری در این استان رو رونق بدن.

پس با علم بر این موضوع، ما خیلی از سوالایی که ممکنه توی بحث شرایط بیزینس و کسب و کار داریم پاسخش رو احتمالا میتونیم از همین موضوع کلی تر بگیریم.

پس اولین موضوع این هستش که بیزینسی که شما راه اندازی میکنید منفعت خیلی مستقیمی برای اقتصاد استان نیوبرانزویک داشته باشه.

خب حالا یه سری ریزه کاری های ذیگه هم هست، مثلا شما اگر سهام دار میشین توی اون بیزینس باید حداقل 33% ازون سهام رو داشته باشین و کمتر از 33.33% نباید سهام شما باشه.

حتما باید در امور روزانه اون بیزینس درگیر باشین. شما نمیتونید یک بیزینس پسیو اصطلاحا راه اندازی کنید. یعنی نمیتونید یک بیزینسی رو راه بندازین بعد خودتون تو اون بیزینس درگیر نباشین، فردی رو استخدام کنید بذارید بالا سر اون بیزینس و خودتون کاملا جدا بشید. این امکان وجود نداره و حتما باید شما در امور دی تو دی یعنی روزانه، هر روز شرکت درگیر باشین. چون یادتون نره استان علاوه بر اینکه میخواد از سرمایه شما در اونجا استفاده بکنه، میخواد از تجربه ی کسب و کار شما استفاده کنه. یعنی بیشتر دمبال این هست که اون سابقه مدیریت یا مالکیت بیزینسی که شما داشتین، اون سابقهه رو بیاره و باعث رونق تجاری استان بشه.

پس اینکه شما صرفا پول خودتون رو به استان بیارین کافی نیست، حتما باید خودتون هم درگیر باشین در بیزینستون. خیلی ها سوال پرسیدن قبل از اینکه حالا این پادکست رو من ضبط بکنم، توی سوالاشون این بود که آیا امکان شراکت وجود داره با بیزینس هایی که الان در اون استان هستن؟ بله امکان شراکت وجود داره البته جزییات خیلی زیادی داره که توی این پادکست بهش نمیپردازیم ولی امکان شراکت با بیزینس هایی که توسط افرادی که مقیم کانادا هستن راه اندازی شده هم وجود داره.

خب بیزینس شما قراره چه کاری انجام بده، ببینید سه یا چهار تا کار یعنی منفعت تعریف شده که باید یکی از اونها رو تامین بکنه. بیزینس شما باید یا یه محصول جدیدی رو بیاد تو بازار ارائه بکنه، یا باید یه راهکار جدید رو بیاد تو بازار ارائه بکنه، یا اینکه بیاد یه راهکاری ارائه بکنه که بیزینس های جاری در اون استان رو رونق بده. و راه دیگش اینه که شما یه تکنولوژی مدرن رو به استان نیوبرانزویک منتقل کنید و آخرین راه هم اینکه میتونید به یکی از مناطق کمتر توسعه یافته در استان نیوبرانزویک خدمات بدید. پس شما کاری که راه اندازی میکنید یا همون طرح تجاری و بعدا کار اصلی که راه اندازی میکنید باید یکی ازین فاکتورهایی که ما در موردش صحبت کردیم رو پوشش بده در غیر این صورت اون برنامه مورد قبول استان نخواهد بود.

اما آیا بیزینس هایی هست که استان اونها رو نپذیره و بگه که اینها خط قرمز منه و من این کسب و کارها رو نمیپذیرم؟ پاسخ مثبته، بله. یک سری از بیزینس ها هستن که اونها نباید راه اندازی بشن. یعنی کاملا خط قرمز هستن. دونستن این موضوع هم خیلی مهمه چون اگه این موضوع رو سرمایه گذار ندونه ممکنه هزینه های خیلی هنگفتی در این برنامه برای مهاجرتش کنه و در آخر متوجه بشه که این بیزینس اصلا مورد قبول استان نبوده.

حالا بعضی ازین بیزینس ها رو من آماده کردم که معرفی کنم بهتون البته لیست کامل این بیزینس هایی نیست که من میگم ولی مهمترین ها و معروفترین هاشو من اینجا براتون لیست میکنم.

خب اولیش خدمات اقامتیه، مثلا شما بیاین به طور مثال بگین که یک خونه ای رو میام میخرم و بعد اون خونه ای که خریدم رو اجاره میدم اتاقهاشو و از این طریق کسب درآمد میکنم. این مورد قبول نیست.

بیزینس هایی که در زمینه ی لاتاری باشه یا مثلا کازینو و قمار و اینا باشه مورد قبول نیست، بیزینس هایی که سبک مشاوره ای داشته باشن مورد قبول نیستند، بیزینس های آنلاین مورد قبول نیستن، بیزینس هایی که هدفشون خدمات دادن به مهاجرین باشه مثلا اینکه بگیم ما مهاجرینی که میان به کانادا، میریم از فرودگاه اونها رو برمیداریم و بعد براشون خونه میگیریم، این نوع بیزینس ها مورد قبول نیست. و بیزینس هایی که از خانه میتونن اداره بشن یا اداره میشن مورد قبول نیستن. و هر نوع کسب و کاری که به نوعی غیر قانونی محسوب بشه در اون استان هم مورد قبول نیست. پس سعی کنید حتما لیست کامل اینها رو بشناسین از داخل وبسایت ویزا موندیال و یا وبسایت خود استان نیوبرانزویک میتونید اینهارو تهیه کنید، و مطمئن بشید که در این زمینه شما کسب و کارتون قرار نمیگیره که خدایی نکرده منجر به رد شدن پروندتون نشه.

خب، تو بخش آخر پادکست نیوبرانزویک من میخوام بعضی از دلایلی که خیلی از پرونده های مهاجرتی در این استان ریجکت میشن رو در موردش صحبت کنم، که اولیش که مهمترینش هست اینه که بیزینس بر اساس سرمایه گذاری مرده یا پسیو فرض کردیم. یعنی سرمایه گذار میاد طرح تجاری خودش رو میده ولی استان قانع نمیشه که این طرح تجاری، یک طرح تجاری زنده هست که اون سرمایه گذار میتونه اون تجربه کاری خودش رو هم منتقل بکنه بلکه آفیسر به این نتیجه میرسه که سرمایه گذار میخواد فقط پول خودش رو به استان بیاره و اقامت رو بگیره و یک کسب و کاری راه اندازی بکنه که خودش درگیر اون موضوع نباشه، پس این اولین فاکتور. موضوع بعدی که خیلی مهمه، اینه که خب توی اپلیکیشنی که شما به اداره مهاجرت میدین، نباید هیچ خطایی وجود داشته باشه، باید همه مدارک شما دقیق و بر اساس چهارچوبی که اداره مهاجرت از شما میخواد باشه، هیچ دروغی نباید توی کار باشه، نباید پرونده سازی وجود داشته باشه، اینها همه میتونه منجر به رد شدن ویزای شما بشه. داشتن پرونده ی همزمان تو استان های دیگه ی کانادا، اون هم میتونه تاثیرگذار باشه چون به هر حال وقتی که شما درخواست مهاجرت کردن به استان نیوبرانزویک رو میدین، دارین میگین که من قصد دارم بیام تو این استان زندگی کنم، حالا اگر آفیسر استان نیوبرانزویک متوجه بشه که شما پرونده فعالی تو استان های دیگه کانادا هم دارین، خب این میتونه زنگ خطری باشه برای ریجکت شدن پرونده ی شما، و واقعا پرونده های زیادی هستن که به این دلیل ریجکت میشن. دلایل دیگه ای هم هستش که حالا جزئی تره و چون خیلی به بیشتر پرونده های مهاجرتی مربوط نمیشه برای همین من توی این بخش اونا رو دیگه مطرح نمیکنم.

دوستان ازینکه همراه من بودین ازتون ممنونم، اگر قصد دارین برای سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک اقدام کنید، شرکت ویزا موندیال خدمات کاملی ارائه میکنه تو این زمینه، از ارزیابی پرونده شما گرفته تا تهیه طرح تجاریتون و ارزیابی اموالتون و در ادامه تشکیل پرونده برای استان نیوبرانزویک و اگر تمایل داشته باشین میتونید از تجربه ما تو این زمینه استفاده کنید، به هر حال امیدوارم که هر برنامه ای رو که انتخاب میکنید موفق و موید باشین، و آرزوی بهترین ها رو براتون دارم، وقت شما بخیر باشه و خدانگهدار.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها